آفتاب
سیاوش پاکراه در گفتگو با مهر:

تالار قشقایی «کوررنگی» می‌گیرد/ نقدی بر قدرت‌طلبی افراد

تالار قشقایی «کوررنگی» می‌گیرد/ نقدی بر قدرت‌طلبی افراد

سیاوش پاکراه از اجرای نمایش «کوررنگی» که اثری درباره جنگ و رویارویی ۲ شخص قدرت‌طلب است، در تالار قشقایی خبر داد.

سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان تئاتر درباره فعالیت های جدیدش به خبرنگار مهر گفت: قرار است از آذر ماه نمایش «کوررنگی» را در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرم. این اثر نمایشی نوشته خودم است و تنها ۲ کاراکتر دارد که یکی از آنها زن و دیگری مرد است.

وی درباره مضمون اثر توضیح داد: این نمایش یک اثر سیاسی است که با رویکردی جهانی به نگارش درآمده است و در واقع نقدی بر قدرت طلبی آدم ها دارد. اینکه خواسته های شخصی اشخاصی که در خیلی از مواقع خودشان را نابغه می پندارند می تواند باعث پایمال شدن حق بقیه مردم شود.

کارگردان «تریو بدون هارمونی» در پایان یادآور شد: نمایش «کوررنگی» به جنگ ۲ نفر از همین افراد قدرت طلب می پردازد که اگرچه هرکدام با رویکردی متضاد و نیت هایی متفاوت دست به قدرت طلبی زده اند اما در نهایت متوجه می شویم ابزاری که برای دست یابی به قدرت در اختیار داشته اند، یکسان بوده است.

سیاوش پاکراه تاکنون نگارش و کارگردانی نمایش‌هایی چون «آشویتس»، «روشان»، «لامپ»، «تریو بدون هارمونی» و... را بر عهده داشته است. نمایش «صوراسرافیل» به نویسندگی وی و کارگردانی عامر مسافرآستانه به زودی در جشنواره هنر دیمیتریا یونان اجرا خواهد داشت.

کد N1779531

وبگردی