آفتاب

موسوی: به اندازه ۳۰۰هزار دلار از شفر انتظار داشته باشید

موسوی: به اندازه ۳۰۰هزار دلار از شفر انتظار داشته باشید

علی موسوی جزو آخرین بازیکنان ایرانی بود که در آلمان بازی کرد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مهاجم اسبق استقلال معتقد است باید از وینفرد شفر اندازه ۳۰۰ هزار دلار توقع داشت نه ۳ میلیون دلار!

آقای موسوی بازی استقلال و فولاد چطور بود؟
بعد از بازی دیدم کلی از سرمربی جدید تیم انتقاد شده است. اولاً باید از شفر اندازه ۳۰۰ هزار دلار توقع داشت نه ۳ میلیون دلار، در ثانی تیم فوتبال با غذایی که داخل مایکروفر می‌گذارند تفاوت دارد، حداقل ۲، ۳ ماه زمان لازم است شفر و بازیکنان از یکدیگر شناخت کامل پیدا کنند، تمرینات تکرار شوند و بازیکن بتواند خواسته‌های فنی سرمربی را در زمین پیاده کند. استقلال ۵/۱ سال اصولی تمرین نکرده و نمی‌توان از مربی آلمانی انتظار داشت ظرف دو هفته همه چیز را تغییر دهد. شفر تازه کار روی بدن بازیکنان را شروع کرده و در مرحله بعدی می‌رود سراغ تاکتیک.

اعتقاد دارید استقلال ۱۸ ماه اصولی تمرین نکرده است؟
اگر درست تمرین کرده بود که ۶ تا از العین نمی‌خورد و الان در رده‌های انتهایی جدول نبود، اسم خود استقلال برای بالا بودن در جدول کافی است، پس حتماً‌ عیب و ایراد زیاد بوده که گران‌ترین تیم تاریخ باشگاه در شرایط بحرانی قرار دارد.

دستیار ایرانی نمی‌تواند در این روزها به کار شفر و تیم سرعت عمل ببخشد؟
یک مثال ساده ورزشی بزنم، اگر مربیان تیم کشتی ایران بروند در یک باشگاه آلمانی آیا دیدگاه فنی مربی کشتی آن کشور را قبول دارند؟ آلمان خودش از کشورهای پیشگام در فوتبال دنیاست که در آخرین جام جهانی قهرمان شد، به نظر شما مربی آلمانی حتی به حرف مربی ما گوش می‌کند چه برسد به این که مشورت بگیرد؟ مربیان حرفه‌ای هر جا می‌روند تیم فنی خودشان شامل دستیاران را همراه دارند، نمی‌دانم گزینه دم دستی‌تر از وینفرد شفر بود یا نه؟ چطور او به عنوان مربی آلمانی دستیارانش را نیاورده است‌، اگر مربیان ایرانی را هم بپذیرد به آنها وظیفه جابه‌جا کردن موانع تمرینی را خواهد داد، این دیدگاه آنهاست چون سطح فوتبال‌شان از ما بالاتر است، مگر کارلوس کی‌روش در تیم ملی به چند مربی ایرانی بها داد؟ او کارش را بلد است و می‌داند نباید به همه اعتماد کرد.

فکر می‌کنید شفر چقدر در ایران دوام بیاورد؟
او آدم باتجربه‌ای است. حرف زدنش هم نشان می‌دهد سرش به این سادگی‌ها کلاه نمی‌رود. الان دارد بازی بازی می‌کند تا ریزوبم کار دستش بیاید و اگر دوام بیاورد، می‌بینید که فوق‌العاده زرنگ هم هست. من او را از نزدیک نمی‌شناسم ولی تجربه کار در آلمان و شناخت از آنها می‌گوید شفر باهوش است ولی زمان لازم دارد تا کارش را به سرانجام برساند.

شما که تاحدودی به آلمانی تسلط داری علاقه‌مند هستی با او کار کنی؟
خیر! من عادت ندارم برای گرفتن کار با کسی تماس بگیرم. در ایران هم اگر ارتباط نگیری آب خوردن هم برایت سخت است حالا فکر کنید من بخواهم بعد از این همه سال اصولم را زیر پا بگذارم تا شغل بگیرم، مسلماً‌ هرگز این کار را نمی‌کنم اگر کسی مرا بخواهد خودش پیدایم می‌کند.

43503

کد N1779408

وبگردی