آفتاب
فرماندار قصرشیرین خبر داد:

توقف تمامی مبادلات مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق

توقف تمامی مبادلات مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق

کرمانشاه- فرماندار شهرستان قصرشیرین از توقف تمامی مبادلات تجاری در مرز رسمی پرویزخان بنا به دستور شورای امنیت کشور با اقلیم کردستان عراق خبر داد.

فرامرز اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر، از توقف تمامی مبادلات تجاری در مرز رسمی پرویزخان بنا به دستور شورای امنیت کشور خبر داد و گفت:  براساس قانون اساسی کشور عراق مرزهای رسمی ورودی و خروجی این کشور در اختیار دولت مرکزی باید باشد و این یک توافقی است که در قانون اساسی کشور عراق صورت گرفته است.

وی افزود: مرز پرویزخان استان ما نیز چون یک مرز رسمی است باید مدیریتش در اختیار دولت مرکزی قرار بگیرد به همین  دلیل دولت عراق درخواست داده نیروهای اقلیم این مرز را ترک کنند و نیروهای بخش دولت مرکزی جایگزین شوند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: ما هم بنا به دستور شورای امنیت کشور فعلا به مدت کوتاهی جلوی صادرات کالا را از این مرز گرفتیم تا فرصتی برای جایگزین نیروهای عراقی باشد.

وی تاکید کرد: با توجه به توافقی که میان ایران و کشور عراق صورت گرفته است  ضرورت دارد ما کمک کنیم تا دولت مرکزی بتواند در مرزهای مشترک با ایران مستقر شود.

اکبری خاطرنشان کرد: امید است هرچه سریعتر این تبادل نیرو و جابجایی در مرز پرویزخان صورت گیرد که بتوانیم صادرات را در این مرز از سر بگیریم.

کد N1779338

وبگردی