آفتاب

آلبوم موسیقی "مهریان" رونمایی شد

آلبوم موسیقی "مهریان" رونمایی شد

آلبوم موسیقی "مهریان" به آهنگسازی پدرام بلورچی و بابک دشتی‌نژاد رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم" مهریان" که خوانندگی‌آن را پدرام بلورچی برعهده دارد در مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی کاخ نیاوران تهران با حضور جمعی از پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی و سینما رونمایی شد.

در این مراسم پژمان بلورچی (مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری نهاله رودکی) ناشر این آلبوم، در سخنرانی خود به فضای حاکم بر موسیقی کشورمان سخن گفت و تلاش‌های گروه مهریان را در تولید این آلبوم ستود.

از دیگر سخنرانان این مراسم مهرداد پازوکی، بابک دشتی نژاد، پیام سوری و پدرام بلورچی بودند. پدارم بلورچی در صحبت‌های خود به مراحل تولید آلبوم و آهنگسازی قطعات بر روی اشعار اشاره کرد و از لطف و سخاوت تمامی هنرمندان، نوازندگان و شعرایی که برای تولید این اثر با وی همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد.

از مهمانان پیشکسوت حاضر در این مراسم می‌توان به منوچهر امیرحشمتی، یوسف پوریا، شهرام میرجلالی ، محمد شیری، مهرداد پازوکی، کامبیز گنجه ای، بحری و حبیب اسماعیلی اشاره کرد.

این آلبوم در دستگاه شور اجرا شده و دارای چهار تصنیف و دو قطعه ضربی و سه آواز است که آهنگسازی تصانیف توسط پدرام بلورچی و قطعات ضربی توسط بابک دشتی‌نژاد انجام شده است.

تنظیم قطعات نیز بر عهده بابک دشتی نژاد بوده؛ همچنین اشعار تصنیف‌ها از سروده‌های محمدعلی بهمنی، شجاع‌الدین شهنواز و پانته‌آ فولادوند انتخاب شده است. اشعار آوازها نیز از آثار هوشنگ ابتهاج (ه. ا.سایه) است.

در اجرا و ضبط این آلبوم بابک دشتی نژاد (سنتور)، بهزاد رواقی (تار) ، حمید خوانساری (عود)، جلال امیرپورسعید و سهیل سان احمدی ( تار باس) ، فرهنگ مشتاق و فرنام اسکندری دلفان (کمانچه) ، فرشاد رستمی (قیچک آلتو) ، پوریا جوانمیری (قیچک باس)، شهاب الدین آذین مهر (سه تار) ،پرهام صارمی (دف) و فرهاد صفری (نوازنده سازهای کوبه‌ای) همکاری کرده‌اند.

صدابرداری و میکس و مسترینگ این آلبوم توسط پیام سوری (استودیو آوای دلنواز هنر) و صدابرداری بخش آوازی و ادیتینگ توسط رضا بیگی (استودیو آوا پندار) انجام شده است‌. کلیه امور هنری، طراحی و عکاسی این اثر بر عهده سرکار خانم الناز ضیائی بوده است. این آلبوم توسط موسسه چاپ و نشر جوان توزیع خواهد شد.

کد N1779327

وبگردی