آفتاب

شهرداری به مسائل نابینایان توجه و رسیدگی کند

شهرداری به مسائل نابینایان توجه و رسیدگی کند

یک عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: امروز روز جهانی عصای سفید است؛ روزی که باید به یاد آوریم نابینایان و معلولان این شهر به عنوان شهروند حقی در شهر دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی؛ عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در جلسه علنی شورای شهر در تذکر خود بیان داشت: مدیریت شهری باید اقدامات مناسبی برای زندگی و تسهیل آمد و شد نابینایان و معلولان این شهر انجام دهد و همچنین امکان فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به انجام برساند.

وی افزود: متاسفم که در سال ۸۹ شاهد مرگ یک خانم نابینا در ایستگاه متروی خزانه بودیم و امیدوارم در تهران شهر زندگی دیگر شاهد این حوادث تلخ نباشیم.

فراهانی در ادامه گفت: به عنوان نماینده مردم عزیز تهران در شورای اسلامی شهر تهران با استناد به بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به شهرداری تهران درباره توجه به مسائل نابینایان تذکر می‌دهم و خواهان اجرای کامل مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با نابینایان به ویژه مصوبات الزام شهرداری تهران به ارائه خدمات ویژه به نابینایان تهرانی و الزام شهرداری تهران به ایجاد باغ‌گل ویژه نابینایان در بوستان‌های بزرگ شهری به عنوان دو مصوبه خاص شورا در مسیر تحقق شهر دسترس‌پذیر برای نابینایان عزیز تهرانی هستم.

این عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در ادامه تاکید کرد که شهرداری تهران ضمن توجه به مسائل نابینایان و معلولان شهر باید اهتمام ویژه‌ای در رسیدگی به مسائل کارکنان نابینا و معلول خود داشته و در این زمینه الگوی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های عمومی باشد.

فراهانی در پایان بیان داشت: امیدوارم با اجرای به موقع مصوبات شورا و اهتمام جناب آقای دکتر نجفی شهردار محترم شاهد حضور اثربخش نابینایان و معلولان در تهران باشیم.

کد N1779281

وبگردی