آفتاب

ایران صاحب بزرگترین غرفه در اجلاس اقتصادی بغداد است

ایران صاحب بزرگترین غرفه در اجلاس اقتصادی بغداد است

دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با اشاره به این‌که ایران بزرگترین غرفه در چهل و چهارمین اجلاس اقتصادی در بغداد را در اختیار دارد، از مقامات عراقی دعوت کرد که در اکسپوی ۲۰۱۷ توانمندی‌های اقتصادی ایران در نمایشگاه شهر آفتاب شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سعید اوحدی صبح امروز در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اعلام کرد: ماه گذشته همایش فعالان اقتصادی دو کشور در کربلا برگزار شد که آثار خوب و ویژه‌ای را داشت.

وی ادامه داد: شنبه هفته آینده چهل و چهارمین اجلاس اقتصادی در بغداد برگزار می‌شود که ایران بزرگترین غرفه را در آن نشست را دارد و نکته دیگر این‌که دومین اکسپو ۲۰۱۷ توانمندی‌های اقتصادی ایران در نمایشگاه شهر آفتاب تهران برگزار می‌شود و ما از دوستان عراقی می‌خواهیم در این مراسم حضور داشته باشند.

دبیر کمیته همکاری‌های اقتصادی ایران و عراق با بیان اینکه تاکید معاون اول رییس‌جمهوری این است که نشست امروز بتواند موانع، آسیب‌ها و مشکلات را احصاء و راهکارهای عبور از موانع را تببین کند، اظهار داشت: وظیفه دولت‌ها رفع این موانع است. ظرفیت خدمات فنی مهندسی ایران سالانه ۲۵ میلیارد دلار است. چرا در شرایط پساداعش در عراق که زمان سازندگی است، خدمات فنی مهندسی ما به عراق یک میلیارد دلار باشد!

اوحدی با اشاره به مراسم اربعین تصریح کرد: در آستانه برزگترین همایش عالم یعنی اربعین هستیم. هیچ کنسولگری و کشوری در ۲ هفته، ۲ میلیون ویزا صادر نمی‌کند. این مساله اعجاب‌آور است. چرا نباید از این ظرفیت استفاده کرد.  

وی افزود: سرداران بزرگ اسلام نوید نابودی داعش و پاکسازی این گروهک تروریستی تکفیری را در ۳ ماه آینده داده‌اند. ما در مرحله گذار به مرحله‌ای جدید هستیم. اگر دیروز استکبار جهانی جنگ را به سوریه و عراق تحمیل کرد، امروز تروریست‌ها در محاصره قرار گرفتند. اگر دیروز البغدادی ادعای خلافت اسلامی داشت و اگر تا دیروز ابتکار جهانی به‌دنبال توطئه علیه عراق و سوریه بود، امروز شاهد توانمندی سوریه و عراق هستیم.

مشاور اقتصادی معاون اول رییس‌جمهوری با اشاره به سخنان روز جمعه ترامپ علیه ایران تصریح کرد: اگر ترامپ چند روز قبل با خشم حرف می‌زد، به‌خاطر سیلی محکمی بود که استکبار در سوریه و عراق خورد. محور مقاومت از انسجام و وحدت کامل برخودار است و این همایش می‌تواند ما را در جنگ اقتصادی کمک کند.

اوحدی در پایان برای حل مشکلات گمرکی، حمل و نقل و بانکی مزان بخش‌های اقتصادی و خصوصی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

کد N1779243

وبگردی