آفتاب

درگیری کردها و ترکمان ها در عراق | در طوزخرماتو چه خبر است؟

درگیری کردها و ترکمان ها در عراق | در طوزخرماتو چه خبر است؟

درگیری کردها و ترکمان ها در عراق | نبرد قومی شروع شد؟ || منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که بعد از درگیری‌های شدیدی که میان نیروهای حشد شعبی ترکمانی و پیشمرگ‌ها رخ داد محاصره مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان در طوزخورماتو شکسته شد. این درگیری‌ها به کشته شدن شش تن از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن دو تن از پیشمرگ‌ها منجر شد.

ایسنا نوشت: منابع امنیتی عراقی از شکسته شدن محاصره مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق بعد از درگیری‌ها میان حشد ترکمانی و پیشمرگ‌ها خبر دادند.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که بعد از درگیری‌های شدیدی که میان نیروهای حشد شعبی ترکمانی و پیشمرگ‌ها رخ داد محاصره مقر حزب اتحادیه میهنی کردستان در طوزخورماتو شکسته شد.
این درگیری‌ها به کشته شدن شش تن از نیروهای حشد شعبی و زخمی شدن دو تن از پیشمرگ‌ها منجر شد.
نیروهای عراقی بعد از عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگ از مواضع خود در طوزخورماتو در مرزهای کرکوک پرچم‌های کردستان عراق را پایین کشیده و در این مواضع مستقر شدند.
در عین حال علی حسینی سخنگوی رسمی حشد شعبی در محور شمال به سومریه نیوز جزئیات وقایع در طوزخورماتو را که شب گذشته رخ داد، اعلام کرد.
این سخنگو تاکید کرد: افراد مسلح پیشمرگ شب گذشته حمله‌ای را به حسینیه ده غایب در مرکز شهرستان طوز انجام دادند که نیروهای محافظ حسینیه به این حمله واکنش نشان دادند و این امر به درگیری‌هایی منجر شد که تلفاتی نداشت. اما اکنون اوضاع آرام است.
این درگیری‌ها به دنبال برگزاری همه پرسی استقلال کردستان عراق و بالا گرفتن اختلافات درباره کرکوک رخ داده است.
کد N1778722

وبگردی