آفتاب

بهای بیت کویین رکود زد

بهای بیت کویین رکود زد

قیمت هر واحد بیت کوین با عبور از ۵ هزار و ۲۲۰ دلار به ۴ برابر قیمت اونس طلا رسید و بیشترین رقم در تاریخ خود را تجربه کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از راشاتودی، قیمت هر واحد بیت کوین، محبوب ترین ارز رمزنگار در جهان، به بیشترین سطح خود از زمان ورود به دنیای ارزهای مجازی رسید و در آخرین روند صعودی خود با ۸ درصد رشد در برابر ۵ هزار و ۲۲۰ دلار معامله شد.

این در حالی است که ابتدای سال جاری میلادی قیمت هر واحد بیت کوین ۹۶۶ دلار ثبت شده و طی یکسال اخیر بیش از ۷۵۰ درصد افزایش نشان می دهد. در حال حاضر، قیمت هر واحد بیت کوین ۴ برابر بیشتر از اونس طلا گزارش می شود.

همچنین برخی از تحلیلگران اقتصادی بر این باور هستند، بیت کوین میل رسیدن به ۷ هزار دلار در هر واحد را دارد؛ از سویی دیگر سرمایه گذاری بر روی بیت کوین همچنان پرخطر ارزیابی می شود و در ماه سپتامبر به دلیل ممنوعیت این ارز رمزنگار در چین و برخی کشورهای دیگر قیمت آن به کمتر از ۳ هزار دلار در هر واحد سقوط کرد.

بر پایه این گزارش، یکی از دلایل رشد قیمت بیت کوین به راه اندازی پلت فورم ویژه از سوی بانک «گلمن ساچ» آمریکا برای انجام معاملات بیت کوین نسبت داده می شود.

کد N1778285

وبگردی