آفتاب

وزیر اطلاعات: دری اصفهانی جاسوس نبود، با ما همکاری می کرد | اژه ای: دری جاسوس بود، حکمش قطعی است!

وزیر اطلاعات: دری اصفهانی جاسوس نبود، با ما همکاری می کرد | اژه ای: دری جاسوس بود، حکمش قطعی است!

دری اصفهانی جاسوس نبود | وزیر اطلاعات با بیان این که مرجع تشخیص جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، گفت: دری اصفهانی مرتکب خلافی نشده بلکه با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است. این در حالی است که محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا بر جاسوس بودن دری اصفهانی تاکید می کند!

بیشتر بخوانید: نظر وزارت خارجه درباره دری اصفهانی .
بیشتر بخوانید: نوبخت درباره جاسوسی هسته ای چه گفت؟
بیشتر بخوانید: کنایه کیهان به ظریف و روحانی در ماجرای دری .
وزیر اطلاعات درخصوص اتهام جاسوسی یکی از مشاوران تیم مذاکرات هسته‌ای گفت: وزارت اطلاعات در تمام مدت انجام گفت‌وگوها مسئول صیانت و حراست از مذاکرات هسته‌ای بوده و در این موضوع یکی از درخشان‌ترین فعالیت‌های خود را در این حوزه انجام داده است.
به گزارش ایسنا، محمود علوی در این باره با بیان اینکه گفت‌وگوها در امن‌ترین فضا از نظر صیانت از اطلاعات در روند انجام مذاکرات به انجام رسیده و وزارت گزارش‌های بی‌وقفه‌ای در این زمینه به مقامات عالی کشور منعکس نموده است، تصریح کرد: دری اصفهانی قبلاً در چند نوبت تصریح کرده و من هم به صراحت اعلام می‌کنم، از آنجا که مرجع تشخیص موضوعات مرتبط به جاسوسی معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات است، از نظر این معاونت، آقای دری اصفهانی نه تنها مرتکب خلافی نشده بلکه در برابر هجمه‌هایی که برخی سرویس‌های بیگانه به وی داشته‌اند، هوشیارانه مقاومت کرده و با معاونت ضدجاسوسی وزارت اطلاعات همکاری داشته است.
محسنی اژه ای: دری اصفهانی  جاسوس است!
اظهارات سید محمود علوی در حالی بیان می شود که چند روز پیش محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرده بود که دری اصفهانی جاسوس است و در دادگاه محکوم شده است.
محسنی اژه ای در صد و نوزدهمین نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص تایید حکم پرونده عضو تیم مذاکرات هسته ای گفت: عبدالرسول دری اصفهانی فرزند حسین، دوتابعیتی و متهم به جاسوسی و ارائه اطلاعات به بیگانگان بود.
وی افزود:این فرد با دو سرویس جاسوسی  هم در ارتباط بود. دادگاه به اتهامات این فرد رسیدگی کرد و به پنج سال حبس محکوم شد.
محسنی اژه ای با بیان اینکه حکم دادگاه قطعی شده است، اظهار داشت: این فرد باید تحمل کیفر کند، این فرد فساد مالی هم دارد و برای پرونده دومش قرار وثیقه صادر شده و کیفرخواست صادر نشده است.
اژه ای در خصوص دوتابعیتی این فرد، گفت: علاوه بر تابعیت ایران، این فرد تابعیت کانادا را هم داشت.
کد N1777892

وبگردی