آفتاب

فرصت سرمایه گذاری خارجی برای توسعه منطقه عملیاتی چشمه خوش

فرصت سرمایه گذاری خارجی برای توسعه منطقه عملیاتی چشمه خوش

معاون مدیر عامل در امور تولید شرکت ملی نفت ایران از تمایل شرکتهای خارجی برای توسعه منطقه عملیاتی چشمه خوش از طریق سرمایه گذاری خبر داد .

به گزارش ایلنا، محسن پاک نژاد معاون مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید در جریان بازدید از میدان مشترک پایدار غرب و دیگر مناطق عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با اشاره به اولویت تولید  از میدانهای مشترک نفتی و گازی اظهار داشت :اولویت نخست شرکت ملی نفت ایران برداشت حداکثری و صیانتی از منابع نفت و گاز مشترک است و برای تحقق این خواسته فرصت های سرمایه گذاری برای شرکتهای داخلی و خارجی فراهم است.

 پاک نژاد در رابطه با توان تولید روزانه 200 هزار بشکه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب ، آنرا محصول تلاش مدیران و کارکنان این شرکت برشمرد و افزود : توان تولید روزانه 200 هزار بشکه نفت از این شرکت حاصل تلاش مدیران و کارکنان ستادی و عملیاتی است و با اجرای برنامه های توسعه ای روند رو به رشد تولید نفت را شاهد خواهیم بود.

وی از تصمیم رفع مشکلات کارکنان منطقه عملیاتی چشمه خوش خبر داد و تصریح کرد:  آینده چشمه خوش درخشان است و  درصدد هستیم مشکلات و موانع نیروی انسانی این منطقه را با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی آن رفع نماییم.

به گزارش روابط عمومی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ، رامین حاتمی از افزایش دکل های حفاری  به منظور تسریع در توسعه میدانهای مشترک غرب کشور در آِینده نزدیک  خبر داد و اظهار داشت : با توجه به اهمیت و اولویت برنامه توسعه میدانهای مشترک نفتی در غرب کشور  و در راستای تسریع این امر تعداد دکلهای حفاری در این شرکت  افزایش می یابد.

مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به پراکندگی و حوزه وسیع کاری این شرکت  در مناطق جغرافیایی اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه گستره فعالیت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در تمامی نقاط خشکی ایران واقع هست ، مشکلات و  مدیریت خاص آنرا می طلبد . همکاری و همدلی تمامی کارکنان در ستاد شرکتها و مناطق عملیاتی باعث شده که در برنامه ریزی ها و دستیابی به اهداف تولید نفت و گاز در قالب برنامه تولید تکلیفی موفق باشیم. در این رابطه همه ما مسئولیت داریم که در رفع مشکلات قانونی کارکنان به خصوص شاغل در مناطق عملیاتی تمام تلاش خود را انجام دهیم.

بر اساس این گزارش : سعید ناصری پور مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب در این دیدار  به شرح  خلاصه ای از عملکرد شرکت متبوع خویش پرداخت و از فعال بودن 12 میدان نفتی و گازی این شرکت خبر داد و افزود : با تولید روزانه  هفت میلیون متر مکعب گاز درمنطقه تنگ بیجار و تامین گاز مصرفی غرب کشور ، این منطقه از بن بست گازی خارج می شود.

این گزارش می افزاید : شرکت بهره برداری نفت وگاز غرب یکی از  شرکتهای تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که حوزه فعالیت آن در استانهای کرمانشاه ، ایلام ، خوزستان و لرستان با مرکزیت ستاد در شهر کرمانشاه است. همچنین سال گذشته بیش از  178 هزار بشکه  در روز  نفت تولید شده است و  میعانات گازی روزانه  پنج هزار و 700 بشکه و میزان تولید روزانه گاز چهار میلیون و 780 هزار متر مکعب بوده است. میدانهای نفتی این شرکت  شامل نفت شهر،  چشمه خوش ، دهلران ، سرکان ، ماله کوه، پایدار غربی، پایدار شرقی ،  آبان  ، دانان، دالپری،  سومار، آذر، مهر ، ویزنهار و چنگوله  می شود. میدانهای گازی هم  شامل تنگ بیجار ، کبیر کوه ، هالوش و سمند  است.

شایان ذکر است : منطقه عملیاتی  چشمه خوش در 52 کیلومتری شهرستان دهلران از توابع استان ایلام واقع است  که با ظرفیت اسمی 181 هزار بشکه در روز نفت تولیدی میدانهای  آبان ، چشمه خوش ، پایدار ، پایدار غرب و دالپری را فرآورش و در نهایت به منظور صادرات از طریق پایانه نفتی به جزیره خارک و تامین خوراک پالایشگاه ها ارسال    می شود. همچنین واحد نمک زدایی چشمه خوش در سال 1385 با ظرفیت اسمی 75 هزار بشکه راه اندازی شد.

خوراک واحد نمک زدایی چشمه خشک از نفت نمکی میادین دهلران و دانان و آبان ، پایدار غرب و چاههای نمکی میدان چشمه خوش تامین می شود.

 

 

کد N1777738

وبگردی