آفتاب

انشعاب در حزب اتحاد دمکراتیک سوریه

انشعاب در حزب اتحاد دمکراتیک سوریه

ایرنا نوشت: گروه دیگری از نظامیان عرب عضو حزب اتحاد دمکراتیک سوریه در استان حسکه از آن جدا شدند.

پایگاه خبری 'الدررالشامیه' روز چهارشنبه اعلام کرد افراد جدا شده از ساکنان روستای 'الراویه' در غرب شهر راس العین بودند که به صورت اجباری به نیروهای کرد پیوسته بودند.

براساس اعلام این پایگاه خبری، این نیروها روز یکشنبه پس از جدا شدن از 'PYD' وارد ترکیه شدند.

برخی از این جدا شدگان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی 'الخابور' اعلام کردند که حزب اتحاد دمکراتیک سوریه، نیروهای عرب را در خط مقدم قرار می دهد و آن را با خطر کشته شدن به مین ها و خودروهای بمب گذاری شده داعش قرار می دهد.

آنها افزودند: صدها نیروی عرب به دنبال فرصتی برای جدایی از نیروهای اتحاد دمکراتیک هستند زیرا کردها فقط از آن ها برای خط مقدم استفاده می کنند.

نیروهای عرب جدا شده از نیروهای کرد اعلام کردند که نیروهای اطلاعات نظامی 'PYD' به منازل جداشدگان یورش برده و این منازل را به شدت زیر نظر قرار داده اند.

پایگاه الدررالشامیه همچنین اعلام کرد که 'مضر حماد الاسعد' سخنگوی مجلس اعلای قبیال عربی پیش از این گفته بود که بدون شک 90 درصد عرب های عضو نیروهای اتحاد دمکراتیک سوریه از طریق سربازگیری اجباری به آن پیوسته اند.
در ماه می گذشته نیز ده ها نفر از نیروهای عرب عضو یگان های مدافع خلق و زیرمجموعه اتحاد دمکراتیک سوریه از این گروه جدا شده بودند.

پس از این جدایی، نیروهای کرد به منازل آن ها در روستاهای مختلف یورش برده و با تیراندازی بی هدف شماری از شهروندان کشته و زخمی شدند.

52310

کد N1777656

وبگردی