آفتاب

کتمان حقیقت تخلف است

کتمان حقیقت تخلف است

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هرگونه کتمان حقیقت از سوی ادارات کل استانی، تخلف محسوب می شود و مطابق ضوابط با آن برخورد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مرتضی فرید مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به مدیران کل محیط زیست استان ها اعلام شده که در اعلام خبر و ارسال گزارش ضمن توجه به طبقه بندی موضوعات هر گونه کتمان حقیقت تخلف محسوب می شود و مطابق ضوابط، برخورد لازم به عمل می آید.

فرید افزود: ضروری است مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها ضمن اتخاذ راهبردهای اجرائی مناسب در هنگام بروز حوادث و رخ دادهای مهم و مرتبط با سازمان و نیز بحران های محیط زیستی با توجه به دستورالعمل های اجرایی و سیاست های ابلاغی و استفاده از توان و پتانسیل موجود نسبت به مدیریت موضوع و صحت گزارش ها و اخبار اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: لازم است مدیران کل حفاظت محیط زیست استان ها به منظور پیشگیری از هر گونه شائبه و جریان سازی و همچنین ضرورت استحضار و تصمیم گیری مدیریت کلان سازمان، اخبار مرتبط با موضوعات مهمی از جمله حوادث غیر مترقبه، آتش سوزی، آلودگی گسترده منابع آب و خاک، تخریب زیستگاه ها، اتلاف و زنده گیری گونه های حائز اهمیت و نیز درگیری و حوادث حین کار همکاران و مواردی که منجر به احضار همکاران از جانب مقام قضائی می شود را در اسرع وقت به دفتر بازرسی اطلاع دهند.

وی تاکید کرد: ضروری است ادارات کل استان ها به منظور جلوگیری از هرگونه شائبه، اخبار و گزارش های خود را به صورت کامل، جامع و دقیق تنظیم و ارسال نمایند و البته بروز یک اشتباه، قصور و یا تخلف از سوی یک یا چند نفر در یک اداره کل نباید دست آویزی برای زیر سوال بردن زحمات صادقانه و شبانه روزی سایر کارکنان و محیط بانان و بی انگیزگی و دلسردی آن ها شود.

به گفته فرید، استفاده از ظرفیت مردم و گروه های مردم نهاد در امر اطلاع رسانی و گزارش تخلفات و حفاظت از محیط زیست از دیگر اقدام های ضروری است که باید متناسب با شرایط استان و ظرفیت های گروه های فعال استانی در دستور کار ادارات کل حفاظت محیط زیست استان ها قرار گیرد.

کد N1777640

وبگردی