آفتاب

منتقد هنری ایتالیایی، از مجسمه‌سازی اروپا و ایتالیا در دو دهه اخیر می‌گوید

منتقد هنری ایتالیایی، از مجسمه‌سازی اروپا و ایتالیا در دو دهه اخیر می‌گوید

الئونورا فراتتارولو، در هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران از مجسمه‌سازی اروپا و ایتالیا در دو دهه اخیر می‌گوید.

به گزارش ایلنا، پژوهشگر و منتقد هنری ایتالیایی در هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران از مجسمه‌سازی اروپا و ایتالیا در دو دهه اخیر می‌گوید.

الئونورا فراتتارولو (پژوهشگر و منتقد هنری ایتالیایی) ساعت 14 (2بعداز ظهر) روز چهارشنبه 19 مهرماه با عنوان «مجسمه‌سازی اروپا و ایتالیا در دو دهه اخیر» در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران سخنرانی می‌کند.

این منتقد هنری که برای هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران به ایران آمده است، روز گذشته نیز در کتابخانه و موزه ملک سخنرانی داشت.

الئونورا فراتتارولو؛ پژوهشگر و منتقد هنری، فارغ­‌التحصیل رشته‌­ فلسفه و متخصص تاریخ هنر مدرن و معاصر  و مدرس دانشگاه و صاحب کرسی استادی تاریخ هنر معاصر در آکادمی هنرهای زیبای بلونیا است.

از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰ با مدیریت میراث تاریخی، هنری شهر پارما و پیاچنزا همکاری مستمر داشته و از بنیانگذاران رشته­‌ آموزش موزه‌­داری در موزه‌­ی پیناکوتکا ملی پارما است.

از سال ۲۰۰۰ سرپرست بخش طراحی و چاپ­‌های آنتیک و معاصر همان آکادمی است. از سال ۲۰۱۱ عضو رسمی کمیته‌­علمی بی­ینال طراحی شهر ریمینی و از مؤسسان این بنیاد است. از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ مدیریت هنری موزه خانه جورجو موراندی را برعهده داشته و پس از راه‌­اندازی فضای نمایشگاهی این موزه در آن نمایشگاه‌هایی از هنر معاصر برپا کرده است.

ماده، تکنیک و شاعرانگی عنوان آخرین نمایشگاه برگزار شده توسط فراتتا­رولو در حاشیه­‌ی پنجاه و هفتمین بی‌­ینال ونیز است. برگزاری نمایشگاه‌­های متعدد و همکاری با بخش دولتی و خصوصی، نوشتن نقد هنری درباره‌­ی آثار هنرمندان مدرن و معاصر برای مجلات در ایتالیا و اروپا از فعالیت‌های اوست.

الئونورا فراتتارولو با عنوان «الفبای خیال­انگیز آنتونیو بازولی و التقاط گری اروپایی» سه‌شنبه 18 مهر در کتابخانه و موزه­‌ ملک و روز 18 مهر در هفتمین دوسالانه‌­ مجسمه­‌سازی در موزه­ی هنرهای معاصر تهران سخنرانی کرد.

کد N1777554

وبگردی