آفتاب
جانشین فرمانده ناجا اعلام کرد؛

آمادگی پلیس برای راه‌اندازی یگان حفاظت درهمه نهادهای دولتی وخصوصی

آمادگی پلیس برای راه‌اندازی یگان حفاظت درهمه نهادهای دولتی وخصوصی

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس آمادگی دارد برای برقراری و پایداری امنیت در همه سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی یگان حفاظت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در گردهمایی بزرگ یگان های حفاظت و رده های پیشگیری ناجا گفت: رویکرد ناجا این است که امنیت یک محصول اجتماعی لست و حاصل تلاش همه نهاد ها و سازمان هاست. این نگاه اصلی پلیس است . همه نهاد ها و سازمانها و مردم در تامین امنیت نقش دارند. 

مومنی افزود: برای تحقق این رویکرد باید بسترهای لازم فراهم شود یکی تشکیل یگان های حفاظت سازمان ها بود که با مشارکت همان سازمان از امنیت آن مراقبت شود. یگان های حفاظت سازمانها با این رویکرد آغاز به کار کردند. 

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه با آغاز به کار یگان های حفاظت، کار پلیس سبک تر می شود افزود: تشکیل یگانهای حفاظت با نظارت پلیس و با استفاده از توانمندی های بخش خصوصی نظارت و حفاظت از اماکن دولتی و غیر دولتی را بر عهده می گیرند. این همان اصلی است که اعلام کردیم مردم هم باید در ایجاد امنیت دخیل باشند. 

سردار مومنی در ادامه با اشاره به اینکه در موضوع جرایم در فضای مجازی پلیس فتا موفق می شود ۸۰ درصد جرایم را کشف کند گفت: در جرایم جنایی نیز ۱۰۰ در صد جرایم توسط پلیس کشف می شود، این نماد همکاری بین بخششی برای تحقق امنیت است. جا دارد در هفته ناجا از همه عزیزامی که در پایداری امنیت کمک می کنند تشکر و قدردانی کنم ما معتقدیم هر چقدر همکاری ما با مردم بیشتر بشود و مردم در بحث امنیتی دخیل باشند شاهد پایداری بیشتر امنیت در کشور خواهیم بود و پلیس می تواند به جرایم سازمان یافته و مجرمان سازمان یافته رسیدگی کند. 

وی گفت: یگان های حفاظت ضابط قوه قضاییه هستند و برای هر جرمی خودشان می توانند برابر قوانین و مقررات پرونده تشکیل داده و کار رسیدگی را آغاز کنند. این همکاری فرایندها را تسریع می کند و در جریم مشهود باعث تسهیل و تسریع در امر رسیدگی به پرونده ها می شود.

وی اعلام کرد: ناجا توانایی این را دارد که برای همه دستگاه های دولتی و خصوصی یگان حفاظت ایجاد کند و افراد را آموزش بدهد تا هم امنیت در همه جا تسری پیدا کند و هم از نظر تخلفات در کوچکترین سطح با جرایم برخورد کند.

کد N1777537

وبگردی