آفتاب

ترامپ دمکرات‌ها را به دلیل بی‌توجهی به امنیت مرزی آمریکا سرزنش کرد

ترامپ دمکرات‌ها را به دلیل بی‌توجهی به امنیت مرزی آمریکا سرزنش کرد

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با داغ شدن بحث مهاجرت به این کشور، دمکرات ها را سرزنش کرد و گفت که این گروه خواستار تامین امنیت مرزها نیستند و به امنیت آمریکا اهمیتی نمی دهند.

ترامپ در حساب کاربری توییتر خود نوشت: مشکل پیش روی موافقت با سیاست مربوط به مهاجرت این است که دمکرات ها نمی خواهند مرزها را ایمن کنند، آنها اهمیتی به امنیت آمریکا نمی دهند.

این توییت پس از آن منتشر شد که کاخ سفید شامگاه یکشنبه بیانیه ای مطالباتی را صادر کرد که ابهام در مورد چشم انداز توافقی برای محافظت از مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده و تحت حمایت قانون داکا قرار گرفته اند، افزایش داده است.
طرح داکا در سال 2012 به فرمان باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا اجرایی شد و نزدیک به 800 هزار مرد و زن جوان را تحت حمایت قرار داد.

این قانون به آن دسته از مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد آمریکا شده و به «رویاپردازان» مشهور هستند، اجازه اقامت مشروط در این کشور را می‌دهد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در توییت دیگری به اقدام سریع در مورد بیمه درمانی وعده داد و نوشت: از آنجا که کنگره نمی تواند در مورد بیمه درمانی بهتر عمل کند، از قدرت قلم برای فراهم کردن سریع بیمه درمانی عالی برای بسیاری از مردم استفاده خواهم کرد.
به موجب دستور اجرایی ترامپ که انتظار می رود در هفته جاری صادر شود، شرکت های کوچک یا گروه های دیگر مردمی مجاز خواهند بود برای خرید بیمه درمانی با هم متحد شوند.

طرفداران طرح بیمه درمانی دوران اوباما موسوم به اوباماکر و شرکت های بیمه گذار نگرانند که دستور اجرایی ترامپ، ثبات اوباماکر را با تضعیف رو به رو کند.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش در سال 2016 وعده داد اوباماکر را لغو می کند، این در حالی است که سنای آمریکا بارها در تصویب قانونی برای لغو و جایگزینی اوباماکر شکست خورده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین امروز (سه شنبه) در توییت دیگری مدعی شد که روزنامه نیویورک تایمز، سناتور باب کورکر را با ضبط مکالماتش به جایگاه بالایی رسانده است.

این توییت در پی تشدید بگو مگو بین ترامپ و سناتور کورکر منتشر شد. ترامپ روز یکشنبه مدعی شد که سناتور کورکر به دلیل برخوردار نشدن از حمایت رئیس جمهوری (ترامپ) برای انتخاب مجدد در ایالت تنسی برای عضویت سنا، نامزد نخواهد شد.

ترامپ توییت کرد: سناتور باب کورکر التماس کرد که وی را برای انتخاب مجدد در تنسی تائید کنم. اما من گفتم «نه» و او کناره گیری کرد (و گفت که نمی تواند بدون تائید من، پیروز شود). وی همچنین می خواست وزیر امور خارجه باشد، من گفتم «نه ممنون». بعلاوه وی تا حد زیادی مسئول توافق (هسته ای) بسیار بد با ایران است.

کورکر نیز به تلافی این توییت گفت که کاخ سفید به مرکز نگهداری سالمندان تبدیل شده است. وی همچنین به روزنامه نیویورک تایمز گفت که تهدیدهای ترامپ علیه کشورهای دیگر ممکن است آمریکا را در مسیر جنگ جهانی سوم قرار دهد.

49311

کد N1777358

وبگردی