آفتاب

نمی‌توان مشکل ترافیکی تهران را در ۴ سال حل کرد

نمی‌توان مشکل ترافیکی تهران را در ۴ سال حل کرد

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: همه ما مسئولان، مسئول اتلاف وقت مردم هستیم و باید جوابگوی اتفاقات، آلودگی‌ها و ترافیک باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در نشست خبری طرح استقبال از مهر گزارشی از عملکرد این معاونت در دو هفته اخیر ارائه داد.

او با اشاره به اینکه شرایط در حال حاضر مناسب نیست، گفت: وقتی این مسئولیت را پذیرفتم قرار شد تمام امکانات شهرداری را به کار گیریم تا مشکلات شهروندان تهران در این مورد برطرف شود. امروز در شرایط خوبی قرار نداریم و وضعیت ترافیکی و امکانات حمل و نقلی مطلوب نیست.

این عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه نمی‌توان مشکل ترافیکی تهران را در این چهار سال حل کرد، ادامه داد: با جهت‌گیری‌های درست می‌توان بخشی از مشکلات آلودگی هوای تهران را حل کرد و در این راستا باید از تجربیات مفید بقیه دنیا استفاده کنیم.

پورسیدآقایی با تاکید بر اینکه نقش فناوری اطلاعات باید پررنگ‌تر شود، گفت: همه ما مسئولان مسئول اتلاف وقت مردم هستیم و باید جوابگوی اتفاقات، آلودگی‌ها و ترافیک باشیم. ما مسئول رنج همه مردم هستیم.

او با تاکید بر اینکه دائما در حال رصد ترافیک هستیم، افزود: در این فرصت کمی که از مهر می‌گذرد طرح‌های معاونت در راستای کاهش ترافیک از جمله شناور شدن ساعت کار صبح کارکنان و ممنوعیت ورود کامیونت‌های حمل بار به محدوده زوج و فرد و انعکاس رسانه‌ای برای اجتناب از سفرهای غیرضروری در کل نتیجه خوبی به همراه داشت و در روزهای کاری دو هفته اول مهر نسبت به سال گذشته طول ترافیکی به طور متوسط 21 درصد کاهش یافت.

او با تشکر از همکاری مردم در هفته‌های آغازین مهر برای کاهش حجم ترافیک نتایج طرح آزمایشی خط اتوبوسرانی سرویس مدارس دانش آموزان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این خط هر روز 2500 دانش آموز جابجا می‌کند و بر اساس نظرسنجی‌ها 90 درصد شهروندان رضایت مندی خود را اعلام کردند در همین راستا هیئت‌هایی برای تکمیل طرح  و صدور کارت بلیت به نام دانش آموزان در حال کار هستند.

او ادامه داد: کارت بلیت دانش آموزی علاوه بر تخفیف 50 درصد برای دانش آموزان زمان سوار شدن دانش آموز به اتوبوس را با پیامک به اطلاع خانواده و مدرسه می‌رساند و قصد داریم در آینده در هر منطقه حداقل یک خط اتوبوسرانی مدارس احداث کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه اولویت در مترو توسعه و بالا بردن میزان مسافران جابجا شده است گفت: اولویت ما افزایش مسافران است و نه افزایش تعداد اتوبوس. در حال حاضر 8 درصد رشد جابجایی مسافر در مترو داشتیم اما با کمبود ناوگان روبرو هستیم. بیشترین تقاضای سفر در خطوط یک و چهار است در همین راستا باید فاصله بین ایستگاه به سه دقیقه کاهش یابد.

او ادامه داد: اولویت در خط هفت تامین ایمنی و افزایش عملکرد است فقط اضافه کردن خط و ایستگاه توسعه مترو نیست.

ادامه دارد...

کد N1777316

وبگردی