آفتاب

نیروهای ویژه ارتش کره شمالی رزمایش برگزار کرده‌اند

نیروهای ویژه ارتش کره شمالی رزمایش برگزار کرده‌اند

منابع آگاه از برگزاری رزمایش نیروهای ویژه ارتش کره‌شمالی در اواسط ماه سپتامبر خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از یونهاپ، منابع آگاه اعلام کردند نیروهای ویژه ارتش کره شمالی در اواسط ماه سپتامبر اقدام به برگزاری رزمایشی تحت فرماندهی ستاد مشترک ارتش این کشور کردند.

مسئولان دفاعی کره‌جنوبی امروز –سه‌شنبه- اعلام کردند در این رزمایش نیروهای  ویژه ارتش کره‌شمالی اقدام به پرواز با پاراگلایدر برای حمله به سوی هدف فرضی کردند.

حمله با پاراگلایدر به دلیل سبکی وزن آن و شتاب بالا از حملات خطرناک به شمار می‌رود که نیروهای ویژه کره‌شمالی می‌توانند با استفاده از آن به یک حمله غافلگیرانه هدف را به تصرف خود درآورند.

این نخستین‌ بار است که نیروهای ویژه ارتش کره‌شمالی از تمرین با پاراگلایدر برای نفوذ و تصرف مقر فرماندهی و پایگاه‌های اساسی دشمنان خود استفاده می‌کنند.

پیش از این نیز برخی منابع از برگزاری تمرینات نظامی خاص توسط ارتش کره‌شمالی برای ارتقای توان خود به منظور نفوذ به کره‌جنوبی خبر داده بودند.

در رزمایش اخیر کره ‌شمالی نیروهای ویژه دریایی و هوایی ارتش این کشور حضور داشتند.

یک منبع دفاعی نیز با ابراز نگرانی از این موضوع خاطرنشان کرد که رادارهای کره‌جنوبی به سختی می‌توانند یک حمله شبانه توسط سربازان کره‌شمالی که با پاراگلایدر قصد نفوذ به این کشور را دارند رصد کنند چرا که پاراگلایدر با ارتفاع کم و بدون صدا پرواز می‌کنند.

این منبع با تشبیه پاراگلایدر به هواپیمای بدون سرنشین اضافه کرد استقاده از پاراگلایدر قابلیت ایجاد یک حمله غافلگیرانه را دارد.

منبع مذکور ادامه داد:«من معتقدم نیروهای ویژه کره‌شمالی به‌رغم محدودیت منابع، روش‌های شگفت‌انگیزی برای نفوذ وحمله دارند».

کد N1777136

وبگردی