آفتاب

تصمیم ٱمریکا ما را بسیار ناراحت کرد!

تصمیم ٱمریکا ما را بسیار ناراحت کرد!

رئیس‌جمهوری ترکیه به تعلیق صدور روادید در مراکز دیپلماتیک ایالات متحده در ترکیه اعتراض کرده و گفته است این اقدام «بسیار ناراحت‌کننده» بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، دوشنبه نسبت به تشدید تنش میان کشورش و ایالات متحده در پی تصمیم واشنگتن به تعلیق صدور ویزا برای شهروندان تُرک، ابراز ناراحتی کرده است.

یک روز پس از بروز «بحران روادید میان واشنگتن و آنکارا»، اردوغان طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اوکراینی خود «پترو پوروشنکو» در کی‌یف، گفت: «البته، قبل از هر چیزی این تصمیم ما را بسیار ناراحت می‌کند... ما نیز واکنشی متقابل نشان دادیم.»

روز یکشنبه مدتی پس از انتشار خبر بازداشت یکی از کارکنان محلی کنسولگری آمریکا در استانبول، واشنگتن از تعلیق صدور ویزای غیرمهاجرتی برای شهروندان ترکیه خبر داد. کارمند بازداشت‌شده متهم به «جاسوسی» و ارتباط با جنبش وابسته به «فتح‌الله گولن» منتقد دولت اردوغان شده است. ساعاتی پس از تعلیق صدور روادید از طرف آمریکا، ترکیه نیز دست به اقدام مشابهی زد. یک روز بعد نیز گزارش شد که یک کارمند دیگر کنسولگری ایالات متحده به دادستانی ترکیه احضار شده است.

کد N1777106

وبگردی