آفتاب

عقب‌ماندگی مزدی در چینی اصفهان/مدیران مجموعه: کمبود نقدینگی داریم اما جبران می‌کنیم

عقب‌ماندگی مزدی در چینی اصفهان/مدیران مجموعه: کمبود نقدینگی داریم اما جبران می‌کنیم

پرداخت دستمزد کارگران چینی اصفهان سه ماه عقب افتاده‌ است. یکی از مدیران مجموعه می‌گوید: علت اصلی کمبود نقدینگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حدود 350 کارگر کارخانه چینی اصفهان، سه ماه دستمزد پرداخت نشده دارند.

آخرین دستمزدی که به این کارگران پرداخت شده، مربوط به خرداد ماه است و پس از آن کارگران چینی اصفهان برای ماه‌های تیر، مرداد و شهریور دستمزد نگرفته‌اند.

یکی از کارگران این کارخانه که در منطقه صنعتی دولت آباد اصفهان واقع شده است؛ می‌گوید: تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی، مشکلات متعددی برایمان به وجود آورده‌است؛ علاوه بر ناتوانی در تامین هزینه‌های روزمره زندگی، مقدار زیادی قرض از دوست، آشنا و موسسات بانکی بالا آورده‌ایم که نمی‌دانیم چه زمان قادر خواهیم بود این بدهی‌ها را بپردازیم.

یکی از مدیران مجموعه چینی اصفهان در ارتباط با تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: مشکلات ما شبیه کارخانجات دیگر در شرایط مشابه است. در شرایط فعلی در خیلی از کارخانجات و واحدهای تولیدی به علت شرایط به وجود آمده، دستمزد کارگران با تاخیر پرداخت می‌شود.

این مدیر در ادامه گفت: اکنون در پرداخت دستمزد کارگران، سه ماه عقب هستیم و علت اصلی این تاخیر، شرایط بد بازار و کبود نقدینگی‌ است.

وی زمان مشخصی برای پرداخت مطالبات انباشته کارگران عنوان نکرد و گفت: کارگران از این پس حقوق می‌گیرند ولی با تاخیر؛ یعنی این ماه، حقوق برج چهار را می‌پردازیم؛ ماه بعد، حقوق مرداد ماه را و به همین ترتیب با تاخیر همه مطالباتشان را پرداخت خواهیم کرد.

کد N1777085

وبگردی