آفتاب

اخبار موسسه نور | برداشت از حساب مشتریان موسسه نور؛ ورشکستگی یا اختلال؟ | عکس: تجمع سپرده گذاران نور

اخبار موسسه نور | برداشت از حساب مشتریان موسسه نور؛ ورشکستگی یا اختلال؟ | عکس: تجمع سپرده گذاران نور

اخبار موسسه نور | مشتریان موسسه اعتباری نور شب گذشته با پیامک برداشت از حساب مواجه و نگران سپرده های خود شدند. نگرانی سپرده گذاران تا جایی پیش رفت که شایعه ورشکستگی موسسه نور آنان را به تجمع در برابر شعبه های این موسسه اعتباری واداشت. شایعه ورشکستگی موسسه نور تکذیب و «دلایل فنی» علت برداشت از حساب موسسه نور عنوان شد.

بیشتر بخوانید: انتقال موجودی حساب مشتریان موسسه نور .
مشتریان موسسه نور روز گذشته بعد از خالی شدن حساب هایشان غافلگیر شدند. این شوک وارده به تجمع اعتراض آمیز جلوی برخی از شعب این مؤسسه انجامید. در ساعات اولیه شایعاتی مطرح شد که حساب این موسسه هک شده است که در ساعت 19:30 پس از بازگشت پول به حساب ها این شایعات رد شد.
دیروز تغییراتی در سپرده ها و حساب بانکی برخی مشتریان موسسه اعتباری نور رخ داد که این تغییرات از طریق پیام کوتاه به اطلاع برخی مشتریان رسید و این موضوع سبب نگرانی مشتریان شد.




برخی از مشتریان موسسه نور نیز ادعا کرده اند که مبلغی به حساب آنان افزوده شده است و این واریز و برداشت مشتریان را به تعجب واداشته است. این موضوع باعث تجمع مشتریان این موسسه در مقابل درب شعب آن در شهرهای مختلف گردیده است. مشتریانی که دارای کارت عابربانک هستند اقدام به انتقال مابقی سپرده خود به حساب های دیگر بانک ها کرده و بقیه که حساب آنها فاقد کارت می باشد بی صبرانه منتظر رسیدن صبح فردا و اولین روز کاری پس از این اتفاق هستند تا با مراجعه به بانک سپرده های خود را از حسابشان برداشت نمایند.
با همه این اوصاف روابط عمومی موسسه مالی و اعتباری نور اعلام کرده "به دلایل فنی و تست سامانه بانکی جدید، برای تعداد محدودی از مشتریان حساب جدید افتتاح گردیده و موجودی حساب پیشین به حساب جدید منتقل شده است و هیچ‌گونه نگرانی بابت این رخداد وجود ندارد. در اسرع وقت سپرده جابجا شده به حساب قدیم بازگردانده خواهد شد."
یکی از کارمندان این موسسه در شعب شهرستان ها نیز ادعا کرده "مشکلی در کار نیست و به جهت تغییر نرخ سود سپرده ها تمامی سپرده های بالای 100 میلیون ریال به سپرده یکساله با نرخ 22 درصد تبدیل شده است و در صورت تمایل مشتری می توان قبض سپرده صادر نمود و هر زمان که مشتری بخواهد مبلغ سپرده بدون سود برگشتی به حساب انان واریز می شود."




واکنش دادستان کرج به موضوع حساب های موسسه نور
دادستان عمومی وانقلاب کرج با بیان اینکه مردم نگران دریافت سپرده های خود از موسسه مالی و اعتباری نور نباشند، گفت: موسسه دارای مجوز قانونی می باشد و مشکلی برای  پرداخت مطالبات سپرده گذاران ندارد.
حاجی رضا شاکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج در مورد پرداخت سپردهای مردم در موسسه مالی و اعتباری نور  اظهار داشت: موسسه دارای مجوز قانونی می باشد و مشکلی برای  پرداخت مطالبات سپرده گذاران ندارد.
وی افزود:  با توجه به مصوبه بانک مرکزی مبنی بر کاهش نرخ سودسپرده ها به ١ درصد  موسسه سپرده مشتریان را ازروزشمار به یکساله با نرخ ٢٢ درصدتبدیل کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب استان البرز بیان کرد: مردم در زمینه دریافت مطالبات خود می‌توانند از راه قانونی اقدام کنند.
توضیح روابط عمومی موسسه نور
روابط عمومی موسسه اعتباری نور از افتتاح و انتقال موجودی حساب تعدادی از مشتریان این موسسه به حساب‌های جدید خبر داد.
متن اطلاعیه روابط عمومی موسسه اعتباری نور به این شرح است:
به اطلاع سپرده‌گذاران محترم می‌رسانیم بنا دلایل فنی و تست سیستم سامانه بانکی جدید نوران؛ برای تعداد محدودی از مشتریان حساب جدید افتتاح و موجودی حساب پیشین به حساب منتقل شده است.
مزید امتنان خاطر آن دسته از مشتریانی که این جابجایی صورت گرفته؛ به اطلاع می‌رسانیم هیچ‌گونه نگرانی بابت این رخداد وجود نداشته و در اسرع وقت سپرده جابجا شده به حساب قدیم بازگردانده خواهد شد.
برگشت وضعیت سپرده های موسسه مالی اعتباری نور به روال قبل
میلان لویی مدیرکل منطقه البرز: موسسه اعتباری نور به سپرده گذاران اطمینان داد سپرده های آنها به وضعیت قبل بازخواهد گشت.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، احمد میلان لوییگفت: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی از سوی بانک مرکزی این موسسه به منظور رضایت مشتری اقدام به تغییر وضعیت سپرده های روز شمار به یکساله کرد که البته این وضعیت با رضایت مشتری تثبیت خواهد شد و از این جهت هیچ مشکلی برای سپرده گذاران وجود نخواهد داشت و سپرده گذاران می توانند با مراجعه به شعب این موسسه از وضعیت سپرده های خود مطلع شوند.



کد N1776964

وبگردی