آفتاب

واکنش کرملین به اظهارات ترامپ درباره کره‌شمالی

واکنش کرملین به اظهارات ترامپ درباره کره‌شمالی

ایسنا نوشت: پس از تهدید اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا علیه کره‌شمالی،‌ کرملین امروز (دوشنبه) خواستار خویشتنداری واشنگتن در قبال پیونگ‌یانگ شد. ترامپ با بیان اینکه "تنها یک راه جوابگوست" به اقدام نظامی‌ای که در سر دارد اشاره کرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در جمع خبرنگاران درباره واکنش کشورش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: مسکو پیشتر از تمام طرفین دخیل در این درگیری و کسانی که به نحوی با این مساله ارتباط پیدا می‌کنند، خواسته و باز ‌هم می‌خواهد تا خویشتنداری کرده و از انجام هرگونه اقدامی که تنها موجب وخیم‌ شدن اوضاع شود، خودداری کنند.

پسکوف با اظهارنظر درباره یک موضع‌گیری دیگر ترامپ مبنی بر اینکه آمریکا ممکن است از توافق هسته‌ای با ایران خارج شود، گفت چنین اقدامی "تبعاتی منفی" به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، همکاری میان مسکو و ریاض نباید نگرانی کسی را به دنبال داشته باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: به صورت کلی، همکاری میان مسکو و ریاض به ویژه در زمینه نظامی-فناوری یک همکاری به منظور خودکفایی است و این همکاری علیه کشور سومی نیست.

پسکوف افزود: بدین ترتیب ما اطمینان داریم که این همکاری نگرانی هیچ کس را برنمی‌انگیزد.

وی گفت، نتایج تماس‌ها میان مسکو و ریاض پیرامون ارسال سامانه‌های دفاع موشکی اس ۴۰۰ خوب بوده است.

این مقام روسی خاطرنشان کرد: تماس‌ها پیرامون اجرای این قرارداد به صورت مثبت صورت می‌گیرد و نتایج اولیه بسیار خوب بوده است.

پادشاه عربستان در چهارم اکتبر جاری سفر خود به روسیه را آغاز کرد و در جریان این سفر، نشست‌هایی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و دیمیتری مدودف، نخست وزیر و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه داشت.

49311

کد N1776836

وبگردی