آفتاب

واکنش دموکرات‌ها به طرح مهاجرتی ترامپ

واکنش دموکرات‌ها به طرح مهاجرتی ترامپ

ایسنا نوشت: دموکرات‌های آمریکا با تامین مالی پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیواری مرزی مکزیک مخالفت کردند. در حالی که قانونگذاران برای حمایت از مهاجرانی موسوم به "رویاپردازان" تلاش می‌کنند، ترامپ این حمایت را به تامین مالی ساخت آن دیوار منوط کرده است.

به نوشته روزنامه اکسپرس،‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر وعده داده بود با دموکرات‌ها برای حفاظت از "رویاپردازان" جوانانی که در کودکی به صورت غیر قانونی به آمریکا آورده شده‌اند، همکاری داشته باشد اما لیستی از "اصول" مهاجرتی که به کنگره ارائه شده خشم دموکرات‌ها را برانگیخته است.

دموکرات‌های کنگره با درخواست‌های رئیس‌جمهوری آمریکا که حفاظت از "رویاپردازان" را در کنار تامین مالی ساخت دیوار مرزی و تامین اعتبار برای هزاران افسر مهاجرتی دیگر تجدید می‌کرد، رد کردند.

نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و چاک شومر، رهبر دموکرات‌های سنا گفتند: ما در نشست‌مان به رئیس‌جمهور گفتیم که ما با تدابیر امنیت مرزی منطقی در کنار قانون رویاپردازان موافقیم اما این لیست اصلا منطقی نیست. این پیشنهادات اصلا جایی برای سازش باقی نگذاشته است.

این "اصول" مهاجرتی شامل سرکوب کودکان بدون همراهی می‌شود که اکثر از آمریکای مرکزی وارد آمریکا می‌شوند. طرح مذکور که عصر یکشنبه برای رهبران کنگره ارسال شد، مخالفت دموکرات‌ها را در پی داشت. قانونگذاران این حزب برای اصلاح برنامه‌ای موسوم به "قانون تعویق اقدام برای کودکان ورودی به آمریکا" تلاش می‌کردند که اجرای آن ماه گذشته از سوی ترامپ متوقف شد.

49311

 

کد N1776698

وبگردی