آفتاب

قاسمی: پاسخ ایران به تروریستی نامیدن سپاه قاطع و کوبنده خواهد بود

قاسمی: پاسخ ایران به تروریستی نامیدن سپاه قاطع و کوبنده خواهد بود

سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست هفتگی با خبرنگاران به سوالات آنها پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص اظهارات سردار جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص احتمال تروریستی نامیدن سپاه گفت امیدوارم هیات حاکمه آمریکا در ادامه خطاهای خود این خطای استراتژیک و مهم را نداشته باشد اما اگر این کار را بکند پاسخ ایران سخت، قاطع و کوبنده خواهد بود که آمریکا باید تبعات آن را بپذیرد. امیدروام عقلای قوم برای مقابله با این اقدام گامهای لازم را بردارند.

ایران و ترکیه در مسائل سوریه هماهنگ هستند
وی در خصوص عملیات ترکیه در ادلب و موضع ایران گفت: این کار در دستور کار مذاکرات آستانه است و مذاکرات کارشناسی پیرامون همین نوع مسایل تخصصی بررسی می‌شود. امیدوارم در نشست بعدی به نتایجی برسیم. درباره سوریه مشورتها و هماهنگی های لازم و به هنگام صورت می‌گیرد و یکدیگر را در جریان آخرین اخبار قرار می‌دهیم.

مقایسه ایران و کره شمالی بی جا و غلط است

سخنگو درباره شایعه ارتباط برنامه هسته ای کره شمالی و ایران در غرب گفت این حرف بی جا و غلط است که در راستای ایران هراسی است که تکذیب می‌شود.

سفارتخانه های ایران در زمینه اقتصادی فعال هستند

وی درباره کم کاری سفارتخانه های ایران در حوزه اقتصادی اظهار داشت: من مخالف این موضوع هستم. در هر حوزه ای همیشه جای تکامل هست و می‌توانیم در گام‌های بعدی فعالتر کنیم اما در شرایط کنونی هم سفارتخانه های ایران فعال هستند اما هنوز وضعیت مطلوب نشده که برای آن برنامه ریزی شده که طی ماه‌های آینده بهتر خواهد شد.

در حال تکمیل...

 

49311

 

کد N1776654

وبگردی