آفتاب

دبیرکل حرب‌الله: جنگ ضد داعش تا نابودی تکفیری‌ها ادامه می‌یابد

دبیرکل حرب‌الله: جنگ ضد داعش تا نابودی تکفیری‌ها ادامه می‌یابد

مهر نوشت: دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت دو تن از شهدای مقاومت در منطقه العین در بقاع شمالی لبنان به ادامه جنگ با تکفیری ها تا نابودی کامل آنها پرداخت.

به گزارش العهد، دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم گرامیداشت هفتمین روز شهادت «علی هادی عاشق» و «محمد حسن ناصرالدین» گفت: به مقام شامخ همه شهیدان درود می فرستیم. به همه خانواده های شهیدان تسلیت عرض می کنیم.

وی افزود: شهید محمد از زمان کودکی به امور دینی و جهادی پایبند بود و در عمل به وظیفه هیچگاه درنگ نکرد. در مقاومت ما دهها شهید از جوانانی است که تنها فرزند خانواده های خود محسوب می شدند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: در رویارویی با اسرائیل و در جنگ موجود ضد تروریسم تکفیری دهها نفر از آن شهیدان شهید شدند و این ثروت و وجه تمایزی برای لبنان است. ما نمی پذیریم که تنها جوان یک خانواده به جبهه های جنگ برود مگر اینکه با اجازه والدینش باشد. برای مدتی ما مانع از رفتن فردی که تنها فرزند خانواده بود به جبهه می شدیم حتی با امضای پدر و مادرش اما خانواده وی به ما فشار می آوردند که اجازه بدهیم که فرزندشان به جبهه های جنگ برود.

نصرالله تاکید کرد: به همه کسانی که طی ماههای آینده اکاذیب آنها درباره اینکه حزب الله به جذب نیروی اجباری می پردازد و یا جوان به خاطر پول به جنگ می رود را خواهید شنید می گوییم که ما به این دروغ ها و اکاذیب وقعی نمی نهیم.

دبیر کل حزب الله گفت: الحاج عباس از جوانی به مقاومت ملحق شد وی از منطقه العین در بقاع شمالی به خطوط مقدم مقاومت در جنوب پیوست و این سرمایه ملی است. حاج عباس یکی از فرماندهان مقاومت در جنوب و یکی از فرماندهان آزادی بخش در سال ۲۰۰۰ بود. حاج عباس در نبرد با تکفیری ها در همه میادین از القصیر تا کوههای عرسال و نبرد اخیر القلمون با عنوان و ان عدتم عدنا حاضر بود.

وی اظهار داشت: ما به برکت جانفشانی و خون این شهیدان و رنج های خانواده های این شهیدان زندگی می کنیم. حاج عباس العاشق ذره ای از ملحق شدن به جبهه های در هر نبردی دریغ نکرد. وی متدین، با اخلاق، مودب، خوش خلق، باصلابت در جنگ و نبرد و مربی، پدر، صبور و حکیم بود. یکی از خصوصیات حاج عباس حضور مستقیم در خطوط مقدم جنگ بود. اگر البقاع و روستاهای بعلبک الهرمل از امنیت و ثبات برخوردار است به سبب فرماندهانی مانند حاج عباس و شهیدانی مانند محمد ناصر الدین است.

سید حسن نصرالله در ادامه گفت: بیشتر شهیدان ما در خطوط مقدم شهید شدند. این خونهاست که پیروزی ساز بوده و پیروزی ساز می شود. این شهیدان در میدانی به شهادت رسیدند که تا زمان نابودی داعش گریزی از آن نیست. جنگ ضد داعش در البادیه گریزی از آن نیست و متوقف نمی شود مگر با نابودی تکفیری ها. اگر داعش در البادیه و دیرالزور و البوکمال بماند این گروه دست به تحرکاتی جدیدی خواهد شد.

49311

کد N1776433

وبگردی