آفتاب

استقلالِ شفر با همان تفکرات منصوریان به مصاف فولاد می‌رود

استقلالِ شفر با همان تفکرات منصوریان به مصاف فولاد می‌رود

با گذشت چند روز از حضور سرمربی جدید تمرینات استقلال با حال و هوای خاصی در جریان است و بازیکنان برای جلب نظر مساعد وینفرد شفر نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند تا در ترکیب اصلی پیرمرد آلمانی جایگاهی تثبیت شده برای خود مهیا کنند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: مرد موقشنگ نیمکت استقلال که از همان لحظه ورود وعده تیمی تهاجمی و بانشاط را به هواداران داد، این روزها را بیشتر به محک زدن شاگردانش و آشنایی با خصوصیات فنی و تکنیکی آن‌ها می‌گذراند اما در همین حین نشست‌های زیادی برای آنالیز بازی‌های قبلی تیم با دستیارانش به خصوص میک مک‌درموت برگزار کرد تا در فاصله چند روز تا بازی با فولاد خوزستان بهترین تصمیمات را برای سر و سامان دادن به شرایط تیم اتخاذ کند.استقلال در هفت هفته‌ای که با علیرضا منصوریان به مصاف رقبا رفت از چیدمان ۱-۳-۲-۴ بهره برد و بعد از استعفای این مربی هم میک همین چیدمان را در بازی با سپیدرود در رشت انتخاب کرد و موفق شد به بردی شیرین و حساس برسد. ترکیبی که با مشکلات و مصدومیت پیش آمده بحران‌های زیادی را پشت‌سر گذاشت تا انتقادات از استقلال به اوج خود برسد. همین امر باعث شد با ورود وینفرد شفر، گمانه‌زنی‌های فراوانی درخصوص تغییرات مد نظر سرمربی آلمانی، اردوی استقلال را تحت‌الشعاع خود قرار دهد اما با این وجود آخرین اخبار حکایت از آن دارد که وینفرد شفر بدون قبول ریسک تغییرات در این روزها ترجیح داده تا همچنان به سیستم و ترکیبی که سرمربی قبلی در دستور کار قرار داده بود، اطمینان کند و تنها چند جابه‌جایی در بین ۱۱ نفر اصلی برحسب بازگشت مصدومان داشته باشد.

وینفرد شفر در تمام تیم‌هایی که در سال‌های گذشته مربیگری کرده، علاقه خاصی به استفاده از تاکتیک‌های تهاجمی نشان داده است به خصوص در تیم ملی جامائیکا که پیرمرد آلمانی با بهره بردن از دفاع سه نفره معمولاً با چیدمان ۳-۴-۳ یا ۲-۵-۳ شاگردانش را به مصاف رقبا می‌فرستاد. از همین‌رو این شائبه رقم خورده بود که شفر در مشورت با میک مک‌درموت که خود نیز علاقه خاصی به استفاده از دفاع سه نفره دارد در همین بدو ورود به اردوی آبی‌پوشان سیستم پایه استقلال را تغییر دهد اما یکی از نزدیکان باشگاه مدعی شد در آخرین نشستی که کادر فنی در حضور یکی، دو عضو کمیته فنی داشتند، سرمربی آلمانی ریسک تغییرات در تدابیر تاکتیکی و چیدمان را بالا دانست و مدعی شد ترجیح می‌دهد در مدت زمان کوتاه تا حساس‌ترین بازی فصل مقابل رقیب سنتی در شهرآورد تهران همچنان با همان تفکر سرمربی قبلی تیمش را روانه میدان کند.

به این ترتیب استقلال روز جمعه هفته جاری با همان چیدمان ۴-۲-۳-۱ مقابل فولاد صف‌آرایی خواهد کرد. تنها نکته کلیدی در این تصمیم به جابه‌جایی برخی مهره‌ها برمی‌گردد که به نظر می‌رسد توانسته‌اند در مدتی کوتاه نظر شفر را به خود جلب کنند تا جایی که در خط دفاع وریا غفوری مدافع راست خواهد بود و میلاد زکی‌پور مدافع چپ، در مرکز خط دفاع پادوانی و مجید حسینی انتخاب‌های اصلی خواهند بود. در پست هافبک دفاعی به احتمال فراوان برای اولین بار زوج چشمی - ابراهیمی ملی‌پوش به میدان خواهند رفت تا جلوی آنها سرور جپاروف هافبک مرکزی و پشت مهاجم بازی کند و جابر انصاری وینگر راست و داریوش شجاعیان وینگر چپ استقلال باشند. در پیشانی خط حمله رقابت سختی میان سه گزینه برای حضور در ترکیب اصلی دیده می‌شود اما در میان آنها باید از سجاد شهباززاده به عنوان گزینه اصلی نام برد. تنها تردیدها در ترکیبی که وینفرد شفر برای اولین بازی رسمی خود به عنوان سرمربی استقلال با آن روبه‌رو است، انتخاب گلر اصلی تیم خواهد بود که به نظر می‌رسد شانس سیدحسین حسینی بیشتر از مهدی رحمتی کاپیتان پرحاشیه آبی‌ها باشد.

ترکیب احتمالی استقلال با وینفرد شفر: سجاد شهباززاده، جابر انصاری، سرور جپاروف، داریوش شجاعیان، روزبه چشمی، امید ابراهیمی، وریا غفوری، مجید حسینی، لئوناردو پادوانی، میلاد زکی‌پور و سیدحسین حسینی

43503

کد N1776428

وبگردی