آفتاب

وزارت آموزش و پرورش از دانشگاه شهید رجایی حمایت کند

وزارت آموزش و پرورش از دانشگاه شهید رجایی حمایت کند

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از ارتقای سیزده پله‌ای این دانشگاه در رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلامی خبر داد و گفت: افزایش بودجه این دانشگاه موجب ارتقای تسهیلات دانشجویی شد و ظرفیت خوبی را ایجاد کرد که نیاز به حمایت آموزش و پرورش دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا عظمتی؛ رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در آیین آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه با اشاره به اینکه انتخاب دکتر بطحایی از بطن سیستم آموزش و پرورش بسیار انتخاب به جا و درستی از سوی رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس بود، گفت:‌ دانشگاه شهید رجایی در چهار دهه فعالیت خود همواره روندی رو به رشد داشته است و شرایط صعودی را پشت سر گذاشته است. در سه سال گذشته نیز همه فعالیت‌ها به همین صورت بوده است و ما در حوزه آموزش از حداکثر ظرفیت خود استفاده کرده و آن را در اختیار آموزش و پرورش گذاشته‌ایم.

او ادامه داد: تعداد دانشجویان این دانشگاه دو برابر شده و بیش از هشت هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند فعالیت‌هایی مانند بازنگری دروس، برگزاری دوره‌های یک ساله، آموزش آزاد و الکترونیک در حوزه دوره‌های بازآموزی و ضمن خدمت برای معلمان خارج از کشور از جمله فعالیت‌های بارز این دانشگاه است.

عظمتی افزود: خوشبختانه در حوزه برگزاری المپیادها و همچنین نتایج درخشانی که دانش آموزان در خارج از کشور با رتبه‌های یک رقمی کسب کردند همگی بیانگر فعالیت‌های ارزنده این دانشگاه است همچنین توسعه همکاری در جشنواره خوارزمی و استفاده از دستاوردهای آن در حوزه علوم و تحقیقات بسیار ارزنده است.

رئیس دانشگا ه شهید رجایی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گفت: در سال 93 ما تنها حدود 300 مقاله در پایگاه‌های معتبر بین المللی منتشر کرده بودیم که امروز تعداد آن به 520 مقاله رسیده است. همچنین طرح‌های درون دانشگاهی دو برابر و طرح‌های برون دانشگاهی سه برابر شده است.

عظمتی تاکید کرد: برای اولین بار دانشگاه شهید رجایی یک قرارداد بین المللی منعقد و حساب ارزی باز کرده است که نیاز به حمایت وزارتخانه دارد تا بتوانیم در این راستا خدمات ارزنده‌ای به معلمان خارج از کشور ارائه دهیم.

او ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های زیادی انجام شده که البته معتقدیم همچنان کم است اما در هر روز به صورت متوسط یک و نیم برنامه فرهنگی در دانشگاه اجرا شده است. همچنین در حوزه دانشجویی تسهیلات امکانات و بازسازی با ارتقای بودجه دانشگاه انجام شد که اثرات بسیار خوبی داشت.

رئیس دانشگاه شهید رجایی گفت: این دانشگاه در سال 95 به استناد پایگاه استنادی علوم جهان اسلام 13 پله صعود داشته و در برخی شاخص‌ها مانند روابط بین الملل رتبه دو را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده همچنین ما رتبه 4 را در حوزه رفاهیات کسب کردیم.

او افزود:‌ دانشگاه شهید رجایی پتانسیل بسیار خوب علمی برای وزارت آموزش و پرورش محسوب می‌شود که توقع داریم از این ظرفیت در سطح وزارتخانه بیش از پیش استفاده شود.

کد N1776401

وبگردی