آفتاب
رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد:

آموزش کارگران ساختمانی یک اولویت اصلی است/تشکل‌ها بایستی ارتباط تنگاتنگ با بدنه داشته باشند

آموزش کارگران ساختمانی یک اولویت اصلی است/تشکل‌ها بایستی ارتباط تنگاتنگ با بدنه داشته باشند

میکائیل صدیقی با بیان اینکه یکی از اولویت‌های انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد، بحث آموزش است؛ گفت: آموزش ، یکی از راهکارهای اصلی پیشگیری از حوادث در بخش ساختمان است.

میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به اهمیت بحث آموزش در ارتباط با پیشگیری از حواثِ بخش ساختمان گفت: انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد، کلاس‌های آموزشی برگزار کرده و به کارگران، قانون کار و قانون تامین اجتماعی را آموزش داده‌است. همچنین این انجمن، برای استادکاران ساختمان، جلسات آموزشی تخصصی‌تر برگزار کرده‌است.

وی تاکید کرد: در مبحث آموزش، بخش عمده‌ای از کار برعهده انجمن‌های صنفی است که بایستی در جلسات منظم و با بهره‌گیری از تجارب کارشناسان، کارگران را در موارد متعددی ازجمله حقوق قانونی و بحث تشکل‌یابی و همچنین در مورد اصول ایمنی آموزش بدهند.

وی ادامه داد: امسال مجوز نصب اولین ایستگاه اطلاع رسانی در ارتباط با مباحث کارگری در میدان شبرنگ مریوان از سوی مقامات شهری به انجمن صنفی کارگران ساختمانی داده شد که این ایستگاه خود راهی است برای ارتباط بیشتر با کارگران؛ علی‌الخصوص کارگران ساختمانی که به قصد پیدا کردن کار در میدان مورد نظر جمع می‌شوند. علاوه بر این بولتن خبری ندای کارگر، توسط این انجمن به طور مرتب منتشر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگ میان تشکل‌ها و بدنه کارگری یکی از الزامات اساسی برای پیشبرد اهداف صنفی است؛ افزود: تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی بایستی جلسات هفتگی و منظم با کارگران و استادکاران برگزار کنند و این ارتباط می‌تواند در چانه‌زنی‌ها و رایزنی‌ها با مقامات و شکل‌گیری کنش‌های صنفی موثر باشد.

صدیقی در پایان به برخی دیگر از اقدامات انجمن متبوع خود اشاره کرد و گفت: برگزاری اولین نمایشگاه عکس کارگران کشور؛ ساخت مستند فصل سیاه که روایت کارگران حادثه‌دیده و قطع نخاعی است، برگزاری سمینار حوادث کار و همچنین بستن ۳۰ مورد تفاهم نامه مشترک با سازمان ها و مراکز درمانی، آموزشی و ورزشی و بهرمندی اعضای انجمن از این خدمات، اقداماتی است که توسط انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در یک سال گذشته انجام شده است.

کد N1776151

وبگردی