آفتاب

آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از ۲۲ مهر ماه

آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از ۲۲ مهر ماه

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی از ۲۲ مهر ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رمضانی در جلسه کارگروه کمیته اعزام راهیان نور دانش‌آموزی از افتتاح و آغاز این اردوها از روز شنبه ۲۲ مهر ماه خبر داد و گفت: افتتاحیه اردوی راهیان نور دانش‌آموزی با حضور استان‌های قم، قزوین، گیلان، شهرستان‌های تهران، البرز و زنجان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان مرحله اول این اردوها، دانش‌آموزان دختر متوسطه اول هستند، اظهار داشت: اعزام این دانش‌آموزان به مقصد مناطق عملیات غرب و شمال غرب کشور است.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان اعزامی هزار نفر هستند که افتتاحیه این مراسم با حضور مسئولان بلند پایه کشوری و لشکری انجام خواهد شد، اظهار داشت: مراسم افتتاحیه این اردوها در استان البرز و در محل کانون جوانان سپاه امام حسن مجتبی(ع) کرج برگزار خواهد شد.

رمضانی با اشاره به برگزاری بیستمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در هفته اول آبان ماه تصریج کرد: امسال شوراهای دانش‌آموزی را با قوت بیشتر با هدف فرهنگ‌سازی برای نسل نوجوان و جوان جامعه برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره دموکراسی دانش‌آموزی در استان سیستان و بلوچستان و شهر تهران خاطرنشان کرد: شوراهای دانش‌آموزی بهترین تمرین برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای پذیرش مسئولیت‌های جدید است و این شوراها از ارکان مدرسه هستند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر بازنگری در مقررات شوراهای دانش‌آموزی ابراز داشت: در این خصوص اسناد بالادستی، آیین‌نامه اجرایی مدارس، شیوه‌نامه اجرایی شورای دانش‌آموزی و آیین‌نامه تشکیل مجلس دانش‌آموزی را در دست داریم.

رمضانی افزود: فرآیند شوراهای دانش‌آموزی باید از مدرسه تا مجلس دانش‌آموزی ادامه پیدا کند تا بازخورد مصوبات مجلس دانش‌آموزی به شوراها بازگردد.

کد N1776044

وبگردی