آفتاب

فلاحت‌پیشه: برخی نمی‎خواهند مناصبشان را از دست بدهند

فلاحت‌پیشه: برخی نمی‎خواهند مناصبشان را از دست بدهند

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب گفت: یکسری افراد جزو محافل مدیریتی هستند و به نظر می‎رسد که این افراد نمی‎خواهند مناصب خود را از دست دهند.

در ادامه تغییر و تحولات وزارت کشور و جابجایی استانداران، حشمت‎الله فلاحت‎پیشه در گفت‌گو با خبرآنلاین اظهار داشت: دولت به شدت تمرکزگرا است و به مدیریت استانی چندان توجهی ندارند. درنتیجه همین امر باعث شد تنها تعدادی از مدیران در دولت دوازدهم به نسبت دولت یازدهم جابجا شوند.

 او با بیان اینکه معمولا مجمع نمایندگان استان ها هم وارد یک فضای چالشی با دولت نمی شوند، گفت: در طول یک سال و چندماهی که در مجلس بودم تقریبا همه طرح های ملی و استانی را از مرکز پیش بردیم؛ چراکه نگاه دولت نگاهی تمرکزگرا است.

او در پاسخ به این سوال که این جابجایی ها بر چه اساسی صورت می گیرد؟، اگر عملکرد افراد قابل قبول بوده است چرا به فعالیت خودشان ادامه نمی‌دهند و محلشان تغییر می کند؟، گفت: دلیلش این است که دولت تنها نقدهای مدیریتی را به تاخیر می اندازد و آنها را استحاله می کند. خیلی از نقدها به برخی افراد در استان‌ها وارد بوده است اما این افراد دوباره در بخش دیگری به کار گرفته می شوند. لذا به نظر می رسد دولتی ها بیشتر از آنکه دغدغه رفع موانع و ایرادات را داشته باشند دغدغه مناصب محافل خود را دارند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب گفت: یکسری افراد جزو محافل مدیریتی هستند و دغدغه این است که این افراد مناصب خود را از دست ندهند لذا پست‌ها استحاله می شود و ما با پدیده محول کردن و مدیریت کردن پست ها مواجه هستیم.

فلاحت پیشه افزود: به نظر می رسد دولت به دنبال افراد قوی نیست و از آنجایی که نگاهی تمرکزگرا دارد، همه امضاها به وزارتخانه ها و سازمان مدیریت بازمی‌گردد و این راز امضاهای طلایی در سیستم مدیریتی است که نقدها را متوجه دولت می کند. نباید فراموش کنیم دولت ادعای تمرکز زدایی داشت اما به این شیوه عمل نکرد. 

27216

 

کد N1775960

وبگردی