آفتاب

تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نمی‎‌کند/ آغاز ثبت نام رایگان کار پوشه ایرانیان

تعرفه‌های پستی افزایش پیدا نمی‎‌کند/ آغاز ثبت نام رایگان کار پوشه ایرانیان

حسین مهری، مدیر عامل شرکت ملی پست ایران از ثابت ماندن و عدم افزایش تعرفه‌های پستی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حسین مهری مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری شرکت ملی پست ایران با محوریت گرامیداشت هفته جهانی پست با بیان این که جهت گیری پست دنیا به سمت کالا و اسناد است، گفت: ترافیک پست نامه‌ها در سال 2004 میزان 435 میلیارد مرسوله که هر نفر در دنیا 68/3 درصد به ازای هر نفر بوده است و در سال 2010 با افزایش میزان جمعیت تعداد ارسال رسولات به 381 میلیارد مرسوله با شاخص 55/6 درصد به ازای هر نفر و در سال 2015 میزان ارسال مرسولات به 320 میلیارد مرسوله با شاخص 43/8 درصد به ازای هر نفر رسیده است.

حسین مهری با اشاره به میزان ارسال مرسوله در سراسر جهان گفت: در سال 2004 میزان 5 میلیارد و 450 میلیون مرسوله و 854 امانت به ازای هر هزار نفر و در سال 2010 با رشد قابل توجه میزان 6 میلیارد و 100 میلیون مرسوله و 896 امانت به ازای هر هزار نفر افزایش پیدا کرده است و در نهایت بر اساس آمار در سال 2015 میلادی ارسال مرسولات به 7 میلیارد و 900 میلیون مرسوله افزایش پیدا کرده است که سهم هر هزار نفر  مرسوله بوده است

وی با تاکید به فاصله بسیار زیاد پست ایران با جهان گفت: فاصه بسیار زیادی میان پست ایران و جهان وجود دارد؛ در واقع اگر پست ایران بخواهد به آمار جهانی برسد باید 80 میلیون مرسوله تا پایان سال 96 ارسال شود.

حسین مهری با اعلام این که میزان ارسال مرسوله در ایران 50 درصد رشد داشته است گفت: میزان رشد ارسال مرسوله در شرکت ملی پست ایران در 6 ماهه اول 96 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 41/8 درصد رشد داشته است که سهم انواع پست در ایران به شرح زیر است:

  • 69 درصد رشد در پست سفارشی
  • 31 درصد رشد پست پیشتاز
  • 37 درصد رشد پست ویژه
  • 105 درصد رشد پست عادی
  • 128 درصد رشد پست امانت
  • 127 درصد رشد سرویس‌های الکترونیکی

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در رابطه با اپراتورهای پستی گفت: 2 اپراتور پستی به عنوان نماینده بخش خصوصی در حوزه پست به زودی مجوز دریافت می‌کنند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار است این شرکت‌ها در کنار شرکت ملی پست ایران خدمات را به صورت موازی کاری ارائه دهند که کاهش قیمت ارسال مرسولات، افزایش کیفیت و نوآوری را در پی دارد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا امکانات و تجهیزات را با اپراتورهای پستی به منظور هم افزایی، افزایش کیفیت ارسال مرسولات به اشتراک بگذاریم. شرکت ملی پست ایران قصد دارد تا در عین رقابت، اتحاد ایجاد کند.

حسین مهری با اشاره به خدمات مورد نیاز مردم گفت: شهروندان به دنبال خدماتی هستند که در هر زمان و مکان با شفافیت اطلاعات و قیمت پایین به آن دسترسی داشته باشند و به همین دلیل شرکت پست ایران توجه ویژه‌ای به رقابت در سرویس‌های ارزش افزوده و ارائه خدمات با قیمت پایین داشته است.

مهری با اشاره به کارپوشه ایرانیان گفت: کار پوشه ایرانیان به عنوان سامانه‌ای کاربردی برای تجمیع خدمات شرکت‌های مختلف با تلاش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران به سرانجام رسیده است و حالا ثبت نام آزمایشی سامانه کارپوشه ایرانیان از طریق دفاتر پیشخوان برای مردم شروع شده است که می‌تواند کاهش پست نامه‌ها و هزینه‌های ارسال مرسولات را به دنبال داشته باشد.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در رابطه با شرایط استفاده از سامانه کارپوشه ایرانیان تاکید کرد: سامانه کارپوشه ایرانیان برای مردم هیچ هزینه‌ای ندارد و تنها شرکت‌هایی که بخواهند در آن فعالیت داشته باشند و نامه‌هایی را ارسال کنند باید هزینه‌ای پرداخت کنند.

کد N1775879

وبگردی