آفتاب

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گرجستان

برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک ایران و گرجستان

ششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان در تاریخ ۱۷ و ۱۸ مهر ماه برابر با نهم و دهم اکتبر سال جاری در تفلیس برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، ریاست هیات ایرانی را علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشورمان و ریاست هیات گرجی را نیز گئورگی گاخاریا، وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان برعهده خواهند داشت.

تاکنون پنج کمیسیون مشترک میان ایران و گرجستان برگزار شده و زمینه فعالیت‌های دو کشور به تدریج مشخص‌تر شده است.

در نشست ششم در قالب چهار گروه: حمل و نقل و زیرساخت، سرمایه‌گذاری و توسعه تجاری و کشاورزی، انرژی شامل نفت، گاز و برق و همچنین گروه فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی، علاوه بر ارزیابی میزان پیشرفت توافقات قبلی دو کشور، برنامه‌های جدید و راهکارهای لازم برای جهش در ارتقای مناسبات و تحقق اهداف اقتصادی دو کشور بررسی و یادداشت تفاهمی میان دو کشور به امضا خواهد رسید.

طی دو روز کمیسیون مشترک قرار است موضوعات مربوط به همکاری در زمینه انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، ارتباطات و فناوری، همکاری‌های اعتباری و بانکی، تجاری، گمرکی، آموزشی، علمی و فرهنگی، ورزشی، گردشگری، بهداشت و محیط زیست مورد مذاکره و برنامه‌های مشترک مورد توافق قرار گیرد.

با گذشت دو سال از کمیسیون پنجم، مشاهده می‌شود برخی از توافقات مورد نظر به مرحله اجرا درآمده و برخی دیگر همچنان نیازمند توجه و تعقیب جدی دو کشور است.

همزمان با برگزاری اجلاس یاد شده میان دو بخش دولتی، هیات تجاری سی نفره اتاق مشترک ایران و گرجستان از مجموعه اتاق بازرگانی، صنایع، کشاورزی و معدن ایران با هیاتی از بخش خصوصی گرجستان که توسط اتاق بازرگانی و صنایع گرجستان هدایت می‌شود، در خصوص بهره‌برداری از فرصت‌های مناسب و برنامه‌های مشترک و به منظور یافتن شرکای مناسب تجاری و سرمایه‌گذاری با یگدیگر مذاکره خواهند کرد. 

کد N1775658

وبگردی