آفتاب

از ماجرای قتل صادق برمکی جوان مهابادی چه می دانیم؟ | فاجعه مهاباد وحشتناک تر از قتل آتنا

از ماجرای قتل صادق برمکی جوان مهابادی چه می دانیم؟ | فاجعه مهاباد وحشتناک تر از قتل آتنا

درباره قتل صادق برمکی جوان مهابادی چه می دانیم؟ | جوان مهابادی صادق برمکی چندی پیش پس از یک مهمانی نامتعارف، به دست دوستانش بیهوش شده، با ضربات چاقو و ساطور قصابی به شدت مجروح، و با بنرین سوزانده می شود و به قتل می رسد و علاوه بر این سوژه فیلم و سلفی قاتل قرار می گیرد... قاتلان می گویند انگیزه قتل صادق برمکی، مسایل ناموسی بوده است.

بیشتر بخوانید: اعتراف قاتل صادق برمکی .

بیشتر بخوانید: قتل مهاباد؛ جزئیات جدید
بیشتر بخوانید:سوزاندن صادق برمکی؛ فیلم 18+

آفتاب یزد نوشت: تصورش را بکنید که به خیال خود با دوستان صمیمی و چندین و چند ساله‌تان به تفریح می‌روید، اما همان دوستان قاتلت می‌شوند آن هم به فجیع‌ترین شکل ممکن. خیلی دردناک و وحشتناک است که هم بمیری هم سوزانده شوی و هم با جنازه‌ات سلفی بگیرند! داستان از این قرار است که جوانی به نام صادق که 19 سال بیشتر نداشت همراه با 4 نفر از بهترین دوستانش برای تفریح به بیرون می‌روند، اما به یکباره تفریح‌شان به یک جنایت هولناکی تبدیل می‌شود که حتی تصورش هم سخت است. دوستان صادق با ساطور و چاقو به او حمله و مجروحش می‌کنند. بعد از این کار صادق را کنار جاده رها و به شهر بازمی‌گردند. صبح روز بعد وقتی برمی‌گردند و متوجه می‌شوند هنوز صادق زنده است او را آتش می‌زنند! اوج شقاوت و سنگدلی قاتلان در این حادثه آنجاست که از این اقدام خود فیلم و با جسد سوخته رفقیشان سلفی گرفته‌اند.


یکی از بستگان این مرد جوان که فیلم لحظه قتل و آتش‌زدن او را دیده، گفته است: «فیلم حدود 15 دقیقه است و چندبار قطع و وصل می‌شود. اولین ثانیه‌های آن نیز صادق را در حال ی‌که سرش زخمی است و به حالت تقریبا بیهوش در صندلی عقب ماشین نشسته و سرش روی بالشتک خودرو افتاده، نشان می‌دهد. متهمان خیلی خونسرد و آرام هستند، صدای ضبط خودرو را بلند کرده‌اند و ماشین هم در حال حرکت است. آنها دستکش سفید دارند و به صورتشان نیز ماسک زده‌اند. فیلم لحظه‌ای قطع می‌شود، اما در شروع دوباره می‌بینیم متهمان، ماشین را به بیرون از شهر برده‌اند و در حال پیاده‌شدن از آن هستند. سپس با ساطور و چاقو ضرباتی به صادق می‌زنند. در این لحظه، صدای یکی از متهمان می‌آید که به دیگری می‌گوید برو تو هم بزن... داره بلند میشه... فیلم خیلی فجیع است و نمی‌توان به‌راحتی به آن نگاه کرد. ثانیه‌های آخرش، صادق را در حالی‌که در آتش است، نشان می‌دهد. آنها بنزین ریختند و او را آتش زدند. در بخشی از فیلم دو نفر از متهمان را دیدم که دوربین را بالا می‌آورند و ـ به حالت سلفی ـ ژست می‌گیرند.»

انگیزه قاتلان
یک منبع آگاه در پلیس آگاهی جزئیات جدیدی از قتل جوان مهابادی توسط دوستانش که از لحظات «سلاخی‌کردن» و به آتش‌کشیدن مقتول فیلمبرداری کردند، را تشریح کرد. به‌گزارش تسنیم، چهار جوان دستگیر شده، که در ماجرای قتل دلخراش پسر 19ساله دست داشتند در اعترافاتشان پرده از راز این جنایت هولناک برداشتند و ضمن تشریح ابعاد مختلف این جنایت، انگیزه خود را انتقام‌جویی به‌دنبال مسائل خاصی ذکر کردند. 

این چهار جوان که همگی در سنین 18 تا 20سال بودند از لحظات مختلف قتل دلخراش دوست‌شان فیلمبرداری کرده و حتی از به آتش‌کشیدن جسد وی نیز تصاویر «سلفی» گرفته‌اند، براساس اطلاعات به‌دست آمده از این پرونده، این چهار جوان که سه نفر به‌عنوان معاونت در قتل و یک نفر به‌عنوان عامل این جنایت، اعتراف کرده‌اند بیش از ارتکاب این جنایت، با مسموم‌کردن مقتول در یک میهمانی شبانه غیرمتعارف، پس از آنکه مقتول به حالت خواب و بیهوشی در می‌آید اقدام به واردکردن ضربات متعدد چاقو به بدن وی کرده و در اعترافات خود عنوان کردند که پس از مرگ دوست‌شان با این هدف که پرده از راز این جنایت هولناک برداشته نشود جسد وی را در یکی از مناطق حاشیه‌ای به آتش کشیدند. 

به گفته مسئولان این پرونده جنایی، چهار جوان دستگیر شده در حالی از این صحنه‌های دلخراش فیلم گرفتند که هیچ کدام به‌دلیل شرب خمر، حالت عادی نداشتند. براساس اعتراف چهار عامل جوان این جنایت که به‌سرعت توسط ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند، تصور می‌کردند که با سوزاندن جسد دوست صمیمی‌شان، هیچ‌گاه راز این جنایت فاش نمی‌شود.

واکنش کاربران
حالا این نارفیقان در چنگال قانون هستند، اما آوازه جنایتشان در شبکه‌های مجازی پیچیده است. کاربران بسیار متاثر و متعجب هستند و واکنش‌هایی سراسر غم و اندوه و تاسف را به این ماجرا داشته‌اند.

یکی از کاربران در این مورد نوشته است:«قتل فجیع و سوزاندن صادق در مهاباد و سلفی گرفتن از آن نمونه‌ای از هم گسیختگی و اوج گم‌شدن انسانیت است.»

شخصی نیز عنوان داشته است:«فکرشم نمی‌کردم جنایتی بدتر از ماجرای آتنا رخ بده تا اینکه ماجرای صادق در مهابادرو شنیدم.»

یکی دیگر از کاربران گفته است:«اتفاقی که برای جوان مهابادی افتاد به نظرم وقتش رسیده جامعه به یک تعطیلات طولانی بره چه اتفاقی داره میفته؟»

دیگری نوشت:«شما فک کن یه روز معمولی با رفیقات قرار داری برى بیرون اونا با چاقو تیکه پارت کنن بعد آتیشت بزنن با جنازه‌ات هم سلفی بگیرن.»

یکی دیگر از کاربران اینگونه گفته است:«اینقدر تلخِ که توئیتم نمیاد اصلا. مگه میشه آخه؟! اینهمه رذالت از کجا تو وجود اینا جمع شده؟ سلفی با جنازه بهترین رفیقت؟»

کاربران دیگر نوشته‌اند:«واقعا حق مردم ما اینه که شاهد همچین فروپاشی اخلاقی باشن؟»،«با خودشونم باید همین کارو بکنن تا بفهمن اون بیچاره چه عذابی کشیده تا جون داده(!)»،«خدا لعنتشون کنه جوون به این ماهی چه‌جوری دلشون اومده آخه»،«باید قاتلان اشد مجازات بشن. کاش میشد قانونی بیاد قاتل رو همونجوری که مقتول‌رو به قتل رسونده بسزای عملش برسد، لعنت بهشون»،«قصاص هم کمه واسشون. چطور دلشون اومد»،«چقدر جرم و جنایت توی کشور زیاد شده این به چه علتی است»،«چی بگم. دهنم از این همه قساوت قفل شده»،«احمقای کثیف حقتونه که شمارو زجر بدن عین اون بیچاره»،«خدا خودش همه جوونارو به راه راست هدایت کنه، دلم سوخت»،«از لحظه‌ای که تصاویر این جنایت‌رو دیدم حالت عصبی دارم و چیزی از گلوم پایین نمیره. خدا به پدرومادرش صبر بده»،«خدا ازشون نگذره، خدا صبر به دل خونوادش بده، چه جوون رعنایی بوده»،«ای خدا آخه به چه جرمی. آدم با حیوونم همچین کاری‌رو نمیکنه که دوستاش باهاش کردن. چه زجری کشیده. انسانیت داره محو میشه. خدا صبری بده به خانواده‌اش، پسرشون‌رو تا سن نوزده برسونن بعد به‌خاطر جاهلیت و ندونم کاری دوستاش اینجوری بکشنش خیلی سخته خیلی»، «خیلی بده که آدم نتونه حتی به دوستشم اعتماد کنه، موندم چه دلی داشتن به خدا که زنده آتیشش زدن. خدا لعنتشون کنه»،«واقعا قلب آدم به درد میاد...»،«خوب چرا اینقدر عده‌ای سنگدل شدن؟ خدایا یه نگاهی به بنده‌هات بنداز ببین چی کار میکنن»،«بعضی مردم چشون شده... ریشه این روانی بازیا کجاست»،«یا خدا آخه چرا چطور دلشون راضی به کشتن یه انسان اونم دوست صمیمیشون شده»،«چرا مردم جنون گرفتن... عجب دنیایی شده»،«این دیگه چه داغیه که دوباره به دل ایران نشست؟ چطور میشه پدر و مادر این جوون رو آروم کرد. زنده زنده فرزندشون‌رو سوزوندن اینا بعد از این چطور زندگی کنن آخه»،«قلب آدم به درد میاد اصلا قابل هضم نیست.»
کد N1775485

وبگردی