آفتاب

امروز ده‌ها هزار حافظ قرآن در کشور داریم

امروز ده‌ها هزار حافظ قرآن در کشور داریم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وهابی‌ها روزی می‌گفتند که شما به اندازه انگشتان دو دست حافظ قرآن ندارید، تاکید کرد: امروز سرمان را بالا می‌گیریم که ده‌ها هزار قاری قرآن داریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام  سید احمد خاتمی د ر مسابقات قرآن کریم نیروی زمینی سپاه که در مجتمع غدیر برگزار شد  گفت :  قرآن عنصر حیات‌ بخش زندگی است و انس با قرآن از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود: حافظین، قرآن را از رو بخوانند که قرآن خواندن مطلوب خدا و اهل بیت (ع) است.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه تک‌تک ذرات زمین جاندار و سمیع و بصیرند، اظهار داشت: نگاه کردن به آیات قرآن مستحب است. در رابطه با حفظ قران باید گفت که حافظان قرآن کاری کنند که از این کتاب آسمانی یادشان نرود و سپاسگزاری این نعمت را به جای آورند.

خاتمی با بیان اهمیت تمرین حفظ قرآن کریم تصریح کرد: وهابی‌ها روزی به ما می‌گفتند که شما به عدد انگشتان دست حافظ قرآن ندارید اما امروز سرمان را بالا می‌گیریم که ده‌ها هزار حافظ قرآن داریم. حفظ قرآن کریم از افتخارات شیعه است‌.

وی با بیان اهمیت تفسیر قرآن کریم خاطرنشان کرد: حفظ قران کریم هر چه در توان فرد باشد، خوب است. در عرصه تلاوت، قرائت و حفظ کشور گسترش و رشد خوبی داشته است. برای کسانی که حافظ قرآن هستند دوره یک تفسیر نمونه حائز اهمیت و لازم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان ابعاد گسترش فرهنگ قرآنی ابراز داشت: مدیران تشکیلات قرآنی یک حساب ویژه برای مفاهیم باز کنند.

خاتمی با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا حکومت قرآنی آمد، بیان کرد: نویسندگان قانون اساسی دغدغه دین و قرآن برای کشور داشتند و این موضوع بسیار ارزشمند است.

کد N1775163

وبگردی