آفتاب

راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون

راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون

در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تلاشگران کارگاه اکسیژن از مدیریت انرژی و بهینه­ سازی سوخت موفق به نصب و راه­ اندازی ایستگاه تقلیل فشار آرگون و انتقال آرگون توسط شبکه­ ی لوله­ کشی به بخش فولادسازی شدند.

به گزارش ایلنا مهندس خزایی مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت شرکت گفت : با توجه به افزایش مصرف آرگون در بخش فولادسازی و نیاز این بخش به آرگون با فشار 25 bar در پروژه­ی VD و LF، در راستای انتقال بی وقفه­ ی آرگون به این بخش، طراحی خطوط فشارشکن و لوله­ کشی­ های مربوط، تعریف و اجرا گردید.  این طرح که شامل چهار خط فشارشکن و لوله­ کشی­ های ارتباطی به دو دستگاه آکومولاتور برای ذخیره­ ی آرگون است که پس از تامین متریال­های مورد نیاز و نصب و اجرا، از تاریخ 1396/05/11 مورد بهره­ برداری قرار گرفت.

وی افزود : در این طرح ، آرگون تولیدی بلوک KAAR-32 با فشار 150 bar، داخل دو دستگاه آکومولاتور ذخیره و با کاهش فشار در خط دیگر تا 25 bar ، به بخش فولادسازی انتقال می­ یابد. با اجرای این طرح از شارژ ماهیانه حدود 200 کپسول با فشار 150 bar و نقل و انتقال آن­ها به بخش فولادسازی و هم چنین مشکلاتی که در دمش آرگون در ذوب با کپسول وجود داشت، جلوگیری گردید.

مدیر انرژی و بهینه سازی سوخت احجام این اقدام را چنین عنوان کرد :  لوله ­کشی 2” بالغ بر 750 متر ،‌ بازرسی جوشها ، فلاشینگ و تست هیدرواستاتیک لوله­ ها ،‌ تامین و نصب تجهیزات مکانیکی شامل والوها، سیفتی والوها، کنترل والوها، لوله ­ها و اتصالات مربوطه ،‌ تامین و نصب تجهیزات اتوماسیون شامل مانومترهای الکتروکنتاکتی، ترانسمیترها، کابل­کشی­ ها، سرسیم­ بندی­ها و لوله­ کشی ابزار دقیق .

وی در پایان از همه­ ی معاونت­ها و مدیریت­هایی که در اجرای این طرح نقش داشتند تشکر و قدردانی کرد.

کد N1775130

وبگردی