آفتاب

ظرفیت عملکرد کلزا در ایران بالاتر از اروپاست

ظرفیت عملکرد کلزا در ایران بالاتر از اروپاست

معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تجربه ما نشان داد که ظرفیت عملکرد کلزا در ایران بالاتر از اروپاست، گفت: در سال گذشته بیش از 400 کشاورز عملکرد بیش از 4 و نیم تن در هر هکتار داشتند.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی در گردهمایی سالانه محصولات پاییزه گلستان در گرگان با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته اتفاق خوبی افتاده است، اظهار کرد: بهره وری از آب در 4 سال گذشته در هر سال 6 درصد بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه گلستان همواره در کشاورزی ایران نقش تعیین کننده داشته، تصریح کرد: با وجود اینکه گلستان در سطح ملی در جای آب شدیدی نیست ولی در زمینه تولیدات نشائی پیشتاز بوده است.

معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی بیان کرد: کشاوزی کشور با چالش های جدی آب، تغییر اقلیم، خاک و فرسایش خاک روبه رو است.

کشاورز با تاکید بر اینکه کشاورزی کشور نیازمند مدیرت دقیق است، گفت: اتفاق هایی که در طبیعت و کشاورزی رخ می دهد باید به صورت دقیق رصد شود تا قبل از اینکه دچار خسارت شویم،آنها را کنترل کنیم.

وی بیان کرد: کشاورزی کشور در شرایط عبور از پل بین افزایش درآمد و درجا زدن قرار گرفته که راه عبور از این پل افزایش عملکرد و بهره وری است.

معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی که بنیه مالی اش قوی شود به دنبال توسعه می رود و هر گاه دنبال توسعه رفتیم به سمت سرمایه گذاری کمتر و درآمد بیشتر می رویم.

کشاورز با اشاره به اینکه تغذیه یکی از کلیدهای پایداری تولید است، از مسئولان جهاد کشاورزی گلستان خواست گروه تغذیه در این استان تشکیل شود.

وی اظهار کرد: کلزا یک گیاه مدیرت پذیر است که نسبت به میزان بذر، هوا و آبیاری حساس است.

معاون امور زراعت وزرات جهاد کشاورزی در پایان گفت: باید کمک کنیم تا نهادهای علمی و فنی خصوصی برای کشاورزی گلستان ایجاد شود و همه چیز را متکی به دولت نکنیم.

 

کد N1775120

وبگردی