آفتاب

بیانیه نمایندگان اهل سنت به مناسبت درگذشت جلال طالبانی| تشکر از برگزارکنندگان حج

بیانیه نمایندگان اهل سنت به مناسبت درگذشت جلال طالبانی| تشکر از برگزارکنندگان حج

نمایندگان مجلس در بیانیه‌های جداگانه‌ای، درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفتند و همچنین از برگزارکنندگان مراسم حج 96 تشکر کردند.

به گزارش خبرآنلاين، فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس با صدور بیانیه‌ای درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفتند. در این بیانیه آمده است:

«درگذشت مام جلال طالبانی از رهبران سیاسی کردستان و رییس‌جمهور پیشین عراق که مبارزی نستوه و روشنفکر کُرد بود و بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با دیکتاتوری صدام و تحقق دمکراسی کرد، همه ما نمایندگان کُرد مجلس شورای اسلامی ایران را اندوهگین کرد. لازم می‌دانیم مراتب تسلیت خود را به مردم عراق، همسنگران و کادر رهبری اتحادیه میهنی کردستان و خانواده بزرگوار ایشان اعلام کرده و از خداوند منان برای ایشان رحمت واسعه الهی و برای خانواده و دوستداران آن مرحوم صبر و بردباری مسئلت داریم.»

همچنين 215 نماينده نامه‌اي مربوط به لايحه اصلاح و الحاق موادي به تاسيس دهياري‎هاي خودكفا خطاب به حسن روحاني رئيس جمهور نوشتند.

علاوه بر اين ۱۵۶ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای از برگزارکنندگان مراسم حج ۹۶ تشکر کردند.

در اين بيانيه آمده است: «فراهم آوردن زمینه حضور حجاج عزیز کشورمان در حج تمتع سال ۱۳۹۶ بعد از وقفه دو ساله در اعزام زائران، با توجه به ابعاد پیچیده مسئله، قطعا نیازمند تدبیر مناسب و همکاری نزدیک همه دستگاه‌های متولی بود که به لطف الهی این مهم رقم خورد و حجاج بیت‌الله‌ الحرام کشورمان در کمال امنیت و آرامش و با حفظ شان و کرامت‌شان، حج عزتمندانه را مطابق منویات مقام معظم رهبری به جا آوردند. ما امضاءکنندگان این بیانیه از بیانات اخیر مقام معظم رهبری و مسئولان دست‌اندرکاران حج تشکر می کنیم.»

27217

کد N1774745

وبگردی