آفتاب

اعلام یک هفته عزای عمومی در اقلیم کردستان

اعلام یک هفته عزای عمومی در اقلیم کردستان

رئیس اقلیم کردستان در پی درگذشت جلال طالبانی در این منطقه 7 روز عزای عمومی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با عرض تسلیت به خانواده جلال طالبانی رئیس حزب اتحادی میهنی کردستان، به مدت یک هفته عزای عمومی اعلام کرد.

وی در پیام تسلیت به همین مناسبت اظهار داشت: درگذشت رهبری چون جلال طالبانی فقدانی بزرگ برای مردم ما بوده و جای خالی او به راحتی پر نخواهد شد.
مسعود بارزانی گفت: بهترین راه برای وفادار ماندن به روح طالبانی و روح همه شهدای کردستان، تقویت اتحاد در راستای حرکت به سمت هدفی مقدس است که رهبران و شهدای ما به خاطر آن قربانی شدند.

از سوی دیگر، نیچروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با انتشار بیانیه‌ای درگذشت جلال طالبانی را تسلیت گفت. در این بیانیه آمده است: درگذشت طالبانی ضایعه‌ای بزرگ برای کردستان، عراق و سراسر منطقه است.

همچنین مسرور بارزانی، رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان به خبر درگذشت رئیس‌جمهوری پیشین عراق واکنش نشان داد و گفت: من از شنیدن خبر درگذشت طالبانی اندوهگین هستم و با خانواده، همکاران و مردم کردستان صمیمانه ابراز همدردی می‌کنم.
نجم الدین کریم، استاندار برکنار شده کرکوک از سوی مجلس عراق و طرفدار اتحاد میهنی کردستان نیز دستور داد در این استان پرچم ها به حالت نیم افراشته درآیند.

شمار بسیاری با در دست داشتن تصاویر طالبانی مقابل ساختمان های اتحاد میهنی کردستان شهرهای سلیمانیه، کرکوک، اربیل و دهوک تجمع کرده و شمع روشن کردند.

انتظار می رود جلال طالبانی براساس وصیت وی در شهرستان کوی سنجق اربیل دفن شود، اتحاد میهنی کردستان هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان و مراسم تشییع ارائه نداده است.

52310

کد N1774719

وبگردی