آفتاب

تاثیر جنبش‌های دانشجویی و اجتماعی بر انسان در کتاب «اعمال انسانی»

تاثیر جنبش‌های دانشجویی و اجتماعی بر انسان در کتاب «اعمال انسانی»

کتاب اعمال انسانی از نویسنده کره‌ای با موضوع تاثیر جنبش‌های دانشجویی و اجتماعی بر انسان منتشر می‌شود.

علی قانع (مترجم) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از انتشار یک کتاب با موضوع تاثیر جنبش‌های اجتماعی و دانشجویی بر شخصیت انسان خبر داد و گفت: کتاب اعمال انسانی از نویسنده کره‌ای هان کانگ است که مجوز انتشار را دریافت کرده و همین پاییز و احتمالا مهرماه به بازار کتاب عرضه می‌شود. این کتاب دومین اثری است که از این نویسنده در ایران ترجمه شده و منتشر می‌شود.

این مترجم سپس در توضیح بیشتر درباره کتاب اعمال انسانی اضافه کرد: کتاب درباره اعمال انسانی است آن هم با تمرکز بر جریان تظاهرات دانشجویان کره در سال ۱۹۸۰. نویسنده این دانشجویان را از سال ۱۹۸۰ تا سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ دنبال کرده و تاثیر بگیر و ببندها را روی این دانشجویان مورد بررسی قرار داده است و اینکه شخصیت آن‌ها در این مسیری چه تغییراتی داشتنه است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کتاب با وجود آنکه در برخی بخش‌ها به نوعی حوادث سال ۸۸ را به ذهن متبادر می‌کند، به راحتی و حتی بدون یک اصلاحیه مجوز گرفت.

 قانع همچنین از انتشار  ترجمه دومین رمان نویسنده «دختری در قطار» در مهرماه خبر داد و گفت: ترجمه رمان دوم نوییسنده «دختری در قطار» یعنی پائولا هاوکینز نیز زیر چاپ است و تا چند هفته دیگر منتشر می‌شود. این رمان که چاپ سال ۲۰۱۷ است «درون آب» نام دارد و قرار است انتشارات کوله‌پشتی آن را منتشر کند و حق رایت انتشار داستان را هم از ناشر و نویسنده گرفته‌ایم.

مترجم رمان «قربانی» جویس کرول اوتس درباره ماجرا و داستان رمان «درون آب» نیز بیان کرد: رمان «درون آب» یک داستان ماجرایی است که همچون رمان «دختری در قطار» هاوکینز برای خواننده جذاب خواهند بود و حتی به نظرم جذابیت‌هایی بیشتر از رمان اول این نویسنده نیز دارد. در این رمان چند داستان همزمان اتفاق می‌افتد که در یک ماجرا مشترک هستند. درواقع داستان روایتی از غرق شدن چند خانم در یک برکه یا رودخانه‌ است. به عبارت دیگر یک خانم در پس اتفاقاتی کشف می‌کند که غرق شدن خانم‌‌ها در این برکه امری تکراری و مسبوق با سابقه بوده و هست و اصولا روند تاریخی دارد و خود این خانم درگیر حل این معما شده که ماجراهای داستان را شکل می‌دهد.

کد N1774575

وبگردی