آفتاب

تهیه مستند در باره محمدرضاپهلوی،آیت الله جنتی و مهندس بازرگان

تهیه مستند در باره محمدرضاپهلوی،آیت الله جنتی و مهندس بازرگان

کیهان نوشت:مدیر مرکز مستند سوره، از تولید مستندی درباره آیت‌الله احمد جنتی خبر داد.

محسن یزدی قلعه درباره تولیدات جدید این مجموعه گفت: مستند بلندی درباره محمدرضا پهلوی با عنوان «شاهفارسی» به کارگردانی مهدی نقویان، مستند «راه طی شده» به کارگردانی علی ملاقلی‌پور درباره مهدی بازرگان، نخست‌وزیر دولت موقت و کاری با محوریت یکی از جداشدگان منافقین با عنوان «ادوارد» به کارگردانی محمدباقر شاهین از جمله‌ آثاری است که تاکنون به مرحله تولید رسیده‌اند.
وی در همین زمینه اظهار داشت: مجموعه مستند ۱۶ قسمتی درباره رضا پهلوی را هم داریم که تدوین آن به نیمه رسیده است، مهدی فارسی کارگردانی این کار را برعهده‌دارد. همچنین مستندی هم با عنوان «بهت میاد» به کارگردانی محمدحسن یادگاری داریم که به مسئله زیبایی و حجاب پرداخته است.
یزدی خاطرنشان کرد: اخیرا هم یک مجموعه با عنوان «چشم به راه» درباره مادران شهدای مفقودالاثر تولید کرده‌ایم. این مجموعه از روز شنبه این هفته از شبکه یک سیما به روی آنتن رفته است. حسین همایونفر و میلاد مهدوی کارگردانی این کار را برعهده داشتند.
وی تأکید کرد: از جمله کارهای دیگری هم در دست تولید داریم اثری درباره شهید مدرس به کارگردانی معین شافعی است که نگارش فیلمنامه آن تمام شده است. همچنین اثری هم درباره آیت‌الله جنتی به کارگردانی محمدعلی فارسی در دست تولید داریم که این فیلم به همراه سایر تولیدات ما در جشنواره عمار حضور خواهند داشت.

 

45302

کد N1774527

وبگردی