آفتاب

درخواست دموکرات‌های آمریکا برای اصلاح قانون حمل سلاح

درخواست دموکرات‌های آمریکا برای اصلاح قانون حمل سلاح

در پی حادثه تیراندازی در لاس‌وگاس که دست‌کم ۵۹ کشته برجای گذاشت، برخی از دموکرات‌های آمریکا خواستار اصلاح قانون حمل سلاح در این کشور شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، برخی از شخصیت‌های دموکرات که گفته می‌شود در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ میلادی ایالات متحده آمریکا نامزد خواهند شد، در پی حادثه مرگبار تیراندازی لاس‌وگاس خواستار اصلاح قانون حمل سلاح شدند. 

این افراد با اشاره به کشته شدن ۵۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۵۰۰ نفر دیگر در این حادثه، از قانون حمل سلاح در آمریکا انتقاد کرد.

سناتور «کامالا هریس» در همین راستا اعلام کرد: «ما نمی‌توانیم بیکار بنشینیم و دست ر روی دست بگذاریم یا به ادامه قانون حمل سلاح که هدف اصلی آن کشتن انسان‌ها در کمترین زمان ممکن است، هیچ واکنشی نشان ندهیم».

سناتور «الیزابت وارن» از دیگر سناتورهای دموکرات تاکید کرد که زمان گفت‌وگوی ملی درباره قوانین مربوط به حمل سلاح فرا رسیده است.

سناتور «برنی سندرز» هم با انتشار بیانیه‌ای تصریح کرد که باید از تمامی توان خود برای جلوگیری از خشونت‌های مسلحانه استفاده کنیم.

 «جیمی هریسون»، رئیس سابق حزب دموکرات در کارولینای جنوبی گفت که امیدوار است دموکرات‌ها بدون توجه به ملاحظات مربوط به انتخابات، تمامی تلاش‌ خود را برای اصلاح این قانون انجام دهند.

کد N1774420

وبگردی