آفتاب

نشانگرهای تغذیه‌ای، راهنمای انتخاب سالم‌ترین محصولات غذایی

نشانگرهای تغذیه‌ای، راهنمای انتخاب سالم‌ترین محصولات غذایی

کارشناس سازمان غذا و دارو گفت: چراغ راهنمای تغذیه‌ای که روی محصولات غذایی نصب شده به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را بر اساس شرایط خود استفاده کند.

به گزارش ایلنا، نسترن محمدی گفت: باید توجه داشته باشیم که مصرف سه ماده غذایی پر خطر برای سلامتی که موجب بیماری‌های مرتبط و مزمن مثل دیابت، چربی خون، پر فشاری، کبد چرب که در کشور ما بسیار رایج است لذا بهتر است از مصرف از غذاهای چرب، شیرین و شور پرهیز شود.

وی ادامه داد: چراغ راهنمای تغذیه‌ای یا نشانگرهای تغذیه‌ای که روی محصولات غذایی نصب شده به مصرف کننده کمک می‌کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را بر اساس شرایط خود استفاده کنند.

محمدی افزود: برای غذاهایی که نیاز به سرخ‌شدن دارند باید از روغن سرخ کردنی خانوار و برای غذاهایی که نیاز به سرخ کردن ندارند بهتر است از سایر روغن‌ها مثل روغن ذرت و آفتابگردان استفاده کرد.

وی اظهار داشت: محصول داغ و گرم نباید در کیسه فریزر نگهداری شوند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: سال گذشته نیز بخشنامه‌ای از سازمان غذا و دارو به تمامی تولیدکنندگان محصولات‌غذایی به‌منظور جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر برای کاهش مصرف قند، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس اقدام کنند که سال‌جاری در حال پایش این برنامه هستیم تا به نتیجه موثری برسیم.

کد N1774414

وبگردی