آفتاب

امیدواریم ماهواره ظفر در سال 97 پرتاب شود

امیدواریم ماهواره ظفر در سال 97 پرتاب شود

محسن بهرامی گفت: پروژه ناهید و امیرکبیر در حال پایان فرآیند ساخت است. همچنین ماهواره ظفر نیز در حال انجام فرآیندهای پایانی است که امیدواریم در سال 1397 پرتاب شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محسن بهرامی، رئیس سازمان فضایی کشور در همایش هفته جهانی فضا گفت: ایران همواره در بخش نجوم و گاه‌شماری فعالیت داشته است اما ایران با ورود به کمیته صلح آمیز فعالیت‌های فضایی به صنعت فضایی وارد شده است. در حقیقت بخش هوافضا در ایران ثمره انقلاب اسلامی است که در چند سال اخیر توجه ویژه‌ای به صنعت فضایی شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران در رابطه با پروژه‌های قبلی فضایی کشور گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های فضایی ایران مربوط به سال 1388 است که یک میمون به عنوان موجود زنده به فضا رفت و برگشت.

بهرامی در رابطه با پروژه‌های ماهواره‌های فضایی گفت: پروژه ناهید و امیرکبیر در حال پایان فرآیند ساخت است. همچنین ماهواره ظفر نیز در حال انجام فرآیندهای پایانی است که امیدواریم در سال 1397 پرتاب شود.

وی افزود: مرکز فضایی قشم در حال راه اندازی است همچنین مرکز فضایی ماهدشت نیز  به عنوان مرکز اصلی فضایی کشور مورد توجه است.

رئیس سازمان فضایی کشور در رابطه با ماهواره دوستی گفت: ماهواره دوستی متعلق به دانشگاه شریف است که مراحل ساخت این ماهواره کامل شده و آماده پرتاب است. همچنین ماهواره‌های مکعبی در حال ساخت هستند و از فرآیند طراحی خارج شدند. این ماهواره‌ها در سال 1394 با حضور رییس جمهوری رونمایی شدند.

وی با اشاره به تلسکوپ‌های کشور گفت: در کشور تعداد زیادی تلسکوپ به منظور رصد نجومی وجود دارد. قرار است این تلسکوپ‌ها مکانیکی شوند و سسیتم رصد ایجاد شود.

رئیس سازمان فضایی با اشاره به مشارکت سازمان فضایی ایران گفت: قرار است یک مشارکت فضایی در این منطقه انجام گیرد که در حوزه ماهواره‌های کوچک و دانشجویی است.

کد N1774255

وبگردی