آفتاب

اسد: پیروزی‌های ارتش، چرخ اقتصاد سوریه را به حرکت درآورد

اسد: پیروزی‌های ارتش، چرخ اقتصاد سوریه را به حرکت درآورد

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری سوریه امروز با هیاتی از روسیه از جمله مسئولان اقتصادی دولت روسیه و تعدادی از مدیران و نمایندگان شرکت‌های بزرگ روسی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در این دیدار، در مورد روابط استراتژیک میان سوریه و روسیه و اهمیت حمایت از این روابط و گسترش آن از طریق توسعه همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی و گسترش سرمایه گذاری‌ها میان دو کشور دوست به ویژه در زمینه‌های نفت و گاز، فسفات، حمل و نقل و صنایع دارویی و توسعه منابع آبی و لزوم ایجاد مکانیزم‌های عملی جهت تسریع روند بازسازی سوریه گفتگو شد.

بشار اسد تاکید کرد، پیروزی‌هایی که ارتش سوریه با کمک کشورهای دوست و در رأس آنها روسیه رقم زد و ماحصل آن بازگشت امنیت و ثبات به تعدادی از مناطق سوریه بوده است، راه را برای به جریان افتادن مجدد چرخ اقتصاد کشور و آغاز بازسازی‌ها هموار کرد.

وی گفت، طبیعی است که مشارکت در روند بازسازی سوریه متعلق به کشورهایی باشد که در کنار ملت سوریه در جنگ علیه تروریسم ایستادند.

از سوی دیگر، کریل مولدتسف، معاون وزیر نیروی روسیه و رئیس این هیات روسی اعلام کرد، مشارکت در بازسازی سوریه یکی از اولویت‌های بسیاری از شرکت‌های روسی است و باید از فرصت‌های بسیار در این زمینه که به نفع دو کشور و دو ملت دوست باشد، استفاده کرد.

وی تاکید کرد، رهبری و ملت و دولت روسیه مصمم هستند که به ارائه خدمات مختلف به مردم سوریه در رویارویی با جنگ تروریستی که در معرض آن هستند ادامه دهند تا هدف نهایی که همان پایان کامل کار تروریسم در تمامی مناطق سوریه است، محقق شود.

49311

کد N1773929

وبگردی