آفتاب

آزادسازی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه‌ها

آزادسازی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه‌ها

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران از آزادسازی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه ها طی شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، رودخانه جاجرود یکی از اصلی ترین منابع تامین آب شرب استان تهران است و دو سد لتیان و ماملو بر روی این رودخانه واقع شده که متاسفانه علی رغم اخطارهای لازم، ساخت و سازهایی در حریم بستر رودخانه صورت گرفته است.

محمدرضا خانیکی در این باره گفت: شرکت آب منطقه ای تهران اخیرا به منظور اجرای تکالیف قانونی خود در راستای صیانت از کمیت و کیفیت منابع آب 230 مورد از تصرفات داخل بستر رودخانه اعم از دیوارکشی و ویلاسازی را با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی  تخریب کرد که با اجرای این طرح 230 هزار متر مربع از بستر رودخانه جاجرود آزاد شد.

وی  در ادامه از اجرای مرحله دوم آزادسازی حریم بستر رودخانه جاجرود طی ماههای آتی خبر داد و گفت:  هم اکنون در حال هماهنگی با مقامات استانی و قضایی برای آزادسازی 120 مورد دیگر از تصرفات غیرقانونی حریم بستر رودخانه جاجرودهستیم.

خانیکی با بیان این که همزمان با عملیات اجرایی آزادسازی حریم بستر رودخانه ها، طرح مطالعات ساماندهی حریم بستر انجام می شود، اظهار داشت: با انجام کار علاوه بر جلوگیری از تصرف مجدد این بخش، محل عبور آب باز شده و در حاشیه آن مکان هایی برای استفاده ایمن هموطنان در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص تعداد تخریب ساخت و سازها و آزادسازی حریم بستر رودخانه ها در سال 95 گفت: طی سال گذشته در مجموع 180 مورد آزادسازی تحریم بستر رودخانه به وسعت 16 هکتار انجام شد درحالی که طی 6 ماهه نخست امسال نیز با همکاری خوب مقامات قضایی 23 هکتار از اراضی ملی و حریم بستر رودخانه ها ازاد شد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه ای تهران  ضمن هشدار به هموطنان هنگام معامله ویلا و ساختمان در مجاورت رودخانه ها گفت: هموطنان گرامی قبل از هرگونه خرید و فروش ملک یا ساخت و ساز در مجاورت رودخانه ها، به  شرکت آب منطقه ای تهران مراجعه کرده و از محدوده حریم بستر رودخانه ها اطلاع حاصل کنند تا در آینده متحمل خسارات ناشی از ساخت و ساز یا معامله غیرقانونی ملک نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فصل بارندگی در پیش است بنابراین از همه مردم درخواست می شود  تا به دلیل طغیان رودخانه ها از برپایی چادر و استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری کرده و با اکیپ های گشت و بازرسی همکاری لازم را داشته باشند.  

 

 

کد N1773923

وبگردی