آفتاب

مرگ کودک سه ساله در جریان درگیری نیروی انتظامی با قاچاقجیان سوخت و انسان

مرگ کودک سه ساله در جریان درگیری نیروی انتظامی با قاچاقجیان سوخت و انسان

پنجشنبه شب (ششم مهرم‌ماه) در جریان درگیری نیروی انتظامی با فردی که مظنون به قاچاق سوخت و اتباع افغانستانی از مرز به داخل کشور بوده است؛ یک پسر بچه سه ساله جان خود را از دست می‌دهد. به دنبال این حادثه فرمانداری با صدور بیانه‌ای‌ از پیگیری ماجرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجشنبه شب (ششم مهرم‌ماه) نیروی انتظامی شهرستان ایرانشهر در تعقیب یک مظنون به خانه‌ای که او در آنجا پناه گرفته، حمله می‌کند.

 در ابتدا مظنون مقاومت کرده  و کار به تیراندازی دو جانبه می‌کشد. در ادامه درگیری، ظاهرا فرد مظنون حاضر به تسلیم شدن می‌شود، اما تیراندازی و سپس پرتاب نارنجک از سوی پلیس به داخل خانه ادامه پیدا می‌کند و نهایتا فرد مظنون و یک پدر و پسر ۳-۴ ساله‌اش به اسم مرتضی که در خانه بوده و نسبت فامیلی با مظنون داشته‌اند، کشته می‌شوند.

گفته می‌شود فرد مظنون شغل کاذب گازوئیل کشی (‌سوخت‌کِشی) یا افغان‌کِشی (قاچاق اتباع افغانستانی از مرز به داخل کشور) داشته است.

 در همین ارتباط نبی بخش داودی (فرماندار ایرانشهر) نیز در این باره بیانیه‌ای منتشر کرد که در زیر می‌آید:

با سلام و عرض تسلیت ایام سوگواری عاشورای حسینی و ابراز تاسف از قتل و تبریک شهادت طفل معصوم مرتضی روستا در درگیری پنج شنبه شب ایرانشهر باستحضار عزیزان می‌رسانم:

هیچ فردی از کشته شدن شهروندان خوشحال نخواهد شد  و نظام و دولت‌ها  وظیفه ذاتی شان برقراری آرامش و امنیت است مگر زمانی که شهروندی مرتکب جرمی شود و حاضر به تسلیم خود به قانون نباشد و قانون تعقیب ملحوظ نظر قرار گیرد، ای‌کاش قبل از این اتفاق عزیزان و دلسوزان فرمت‌های قانونی قضیه را پیگیری و زمینه رضایت طرفین دعاوی را جلب و زمینه تامین شان فراهم می‌شد و حداقل شاهد قتل طفل معصوم نمی‌بودیم در هر حال در اولین لحظات بعد از این رویداد شورای تامین شهرستان با بررسی ابعاد قضیه وارد شور و جلسه شد و قضیه قتل مرتضی و پیگیری حق و حقوق قانونی وی از طریق مجاری قانونی باتفاق اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت، امیدواریم جهت جلوگیری از تکرار این قضایا دلسوزان جامعه شرایط تسلیم و تامین تمامی مجرمین به حقوق و نوامیس شهروندان را با توجه به رافت و عطوفت اسلامی پیگیری کنند.

کد N1773751

وبگردی