آفتاب

وزارت خارجه آمریکا اعمال زور بر کره‌شمالی را رد نکرد

وزارت خارجه آمریکا اعمال زور بر کره‌شمالی را رد نکرد

ایسنا نوشت: در پی اینکه وزیر امور خارجه آمریکا اذغان کرد، کانال‌های بازی برای ارتباط با رهبر کره‌شمالی باز است، پیونگ‌یانگ مایل به مشارکت در روند مذاکره نیست و دولت ترامپ در حال ارسال پیام واضحی به کره‌شمالی است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا یکشنبه گفت، کانال‌های دیپلماتیک برای کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اکنون باز است اما همواره اینطور نخواهد ماند.

این سخنگو همچنین تاکید کرد، ایالات متحده چه از طریق دیپلماسی و یا زور که تصمیم‌گیری درباره آن به دولت آمریکا بستگی دارد، اجازه نخواهد داد کره‌شمالی قدرت هسته‌ای شود.

وزارت خارجه آمریکا افزود:‌ واشنگتن مانع از دستیابی کره شمالی به تکنولوژی‌های هسته‌ای خواهد شد و استفاده از زور را در این زمینه بعید نمی‌داند.

اظهارات هدر ناوئرت ساعاتی پس از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا "وقت" خودش را در تلاش برای ورود به مذاکرات خلع‌ سلاح با پیونگ‌یانگ "تلف" می‌کند. ترامپ در توئیتی نوشت: به رکس تیلرسون، وزیر خارجه فوق‌العاده خودمان گفتم که او وقتش را در راه تلاش برای مذاکره با مرد کوچک موشکی تلف می‌کند.

او ادامه داد: انرژی خودت را نگه‌ دار رکس، ما هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

تیلرسون شنبه گفته بود، واشنگتن کانال‌های ارتباطی متعددی با کره‌شمالی دارد و این کشور در حال ارزیابی تمایل پیونگ‌یانگ برای مشارکت در روند خلع سلاح است. در همان روز وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، پیونگ‌یانگ هیچ‌گونه تمایل و یا آمادگی برای مذاکره با هدف حل این مشکل هسته‌ای نشان نمی‌دهد.

52311

کد N1773737

وبگردی