آفتاب
محسن جلیلی به مهر گفت:

روایتی موسیقایی از بزرگان نوحه‌خوانی/ «همصدا با جبرئیل» آماده شد

روایتی موسیقایی از بزرگان نوحه‌خوانی/ «همصدا با جبرئیل» آماده شد

مجموعه موسیقایی «پروانه ها» با روایتی صوتی از زندگی بزرگان و پیشکسوتان مداحی و آلبوم «همصدا با جبرئیل» با موضوع حضرت فاطمه(س) در موسسه هنری هلال تدوین و تنظیم شد.

محسن جلیلی آهنگساز و مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی این موسسه بیان کرد: یکی از کارهایی که طی ماه های اخیر روی آن تمرکز داشتیم تولید مجموعه «پروانه ها» بود که بعد از دهه اول محرم توسط موسسه هنر و ادبیات هلال منتشر می شود. در این مجموعه موسیقایی که روایت آن برعهده سید محمد سادات اخوی است زندگی تعدادی از مداحان مطرح و پیشکسوت کشور  در قالب قطعه های بیست دقیقه ای همراه با موسیقی به مخاطب ارائه می شود.

وی ادامه داد: آنچه برای این مجموعه صوتی – موسیقایی در نظر گرفته شده روایتی قصه گونه و جذاب با صدای سید محمد سادات اخوی است که به سهم خود تلاش کرده از زاویه ای متفاوت به معرفی شرح حال زندگی مداحان معروف از جمله حاج اکبر ناظم، علامه شمشیری و دیگران بپردازد.

مدیر موسسه هنر و ادبیات هلال اظهار کرد: یکی دیگری از آثاری که برای انتشار آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته مجموعه «گوشه اهل نظر» است که با هنرمندی مسعود کهریزی برای علاقه مندان نوحه سرایی منتشر می شود. در این مجموعه که بعد از دهه اول محرم در سایت موسسه بارگذاری می شود، گوشه هایی از موسیقی ردیف دستگاهی ایران که در مداحی ها استفاده می شود به مخاطب معرفی شده و فکر می کنم آثار ارزشمندی هستند که می تواند مورد توجه علاقه مندان مداحی قرار گیرد.

آهنگساز آلبوم «سربلندان» که اخیرا توسط مرکز موسیقی حوزه هنری در بازار موسیقی منتشر شده در معرفی دیگر آثار موسیقایی موسسه هنر و ادبیات هلال توضیح داد: اثر دیگری که در دست انتشار است «همصدا با جبرئیل» نام دارد که با محوریت زندگانی حضرت فاطمه زهرا (س) در دو بخش به مخاطبان ارائه می شود. در بخش اول قطعاتی در حوزه ولادت با سعادت بانوی دو عالم و در بخش دوم قطعاتی در رثای حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور ۶ نفر از خوانندگان و مداحانی که با ردیف موسیقی ایرانی آشنایی دارند به علاقه مندان ارائه شده است. در این مجموعه هنرمندانی چون چنگیز حبیبیان، شهروز حبیبی، امیرحسین مدرس، سیدمحسن هاشمی و امیر یوسفی به عنوان خواننده حضور دارند.

جلیلی در پایان گفت: کار دیگری که قرار است در موسسه هلال تهیه شود اثری با موضوع زندگانی حضرت علی (ع) با نوای سید علی سادات رضوی است که این مجموعه نیز همانند مجموعه «همصدا با جبرئیل» دربرگیرنده بخش های مختلفی در حوزه ولادت، مدح و شهادت امیرالمومنین (ع) است که به زودی در دسترس علاقه مندان و دوستداران اهل بیت قرار می گیرد.

کد N1773128

وبگردی