آفتاب

یک امام جمعه؛ ترامپ، یزید زمانه است/کردستان عراق تبدیل به اسرائیلی دیگر می‌شود/تشکر سپاه از مردم

یک امام جمعه؛ ترامپ، یزید زمانه است/کردستان عراق تبدیل به اسرائیلی دیگر می‌شود/تشکر سپاه از مردم

خطیبان نماز جمعه امروز در خطبه های خود به موضوع رفراندوم کردستان و الگو برداری از شهادت حججی پرداختند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته  نماز جمعه اصفهان  اظهار کرد: عذاب‌های نرم الهی برای کفار، منافقان و مسلمان‌هایی که طبق وظیفه عمل نمی‌کنند صورت می‌گیرد؛ اما این عذابی درد و نشانه محسوسی ندارد و انسان هم متوجه آن نمی‌شود که یکی از آن قفل شدن قلب‌ها و رها کردن برخی انسان‌ها از جانب خداوند است.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* یکی دیگر از این عذاب‌های نرم در رابطه با نفس انسان است، و این قبیل افراد در این موضوع خودشان را باخته‌اند و وجودشان هزینه و خسارت است که این خسارت مربوط به مال و مقام نیست.

* هر چه اعمال ما بر مبنای حق باشد وزن بیشتری خواهد داشت و محاسبه خواهد شد، در مقابل اعمال بد چون بر مبنای حق نیست وزنی نخواهد داشت.

*عمر انسان‌ها در حال گذر است باید سرمایه‌ای برای خود فراهم کنیم که برای آخرت انسان بماند نه اینکه درگیر جمع کردن سرمایه مادی باشیم چرا که در زمان مرگ باید همه آن‌ها را برای بازماندگان بگذاریم و با دست‌خالی به استقبال مرگ برویم.

* با وجود عدم تحرک شورای شهر و بلاتکلیفی شهردار برای فضاسازی شهر، از مردم ولایی اصفهان که به ترویج فرهنگ حسینی در شهر پرداختند تشکر می‌کنم چراکه این فرهنگ عاشورایی نبود ما به جایی نمی‌رسیدیم.

*طباطبایی‌نژاد با تقدیر از حضور بصیرانه مردم مشهد، تهران، اصفهان، نجف‌آباد و همه حاضران در مراسم تشییع شهید حججی، بیان کرد: همه شهدای مدافع حرم و خانواده‌های آن‌ها برای ما عزیز هستند و به وجودشان افتخار می‌کنیم اما به دلایلی این شهید عزیز بیشتر در جامعه بروز و ظهور کرد.

* در نظرخواهی کردستان عراق، دست امریکا و اسرائیل در کار است و به دنبال ایجاد متممی برای اسرائیل هستند که لازم است مردم منطقه نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

* این رأی‌گیری بر خلاف قانون کشور عراق و همه کشورهاست که هر کسی در شهری بدون نظر دولت مرکزی به دنبال استقلال باشد که البته اصل رأی‌گیری و شیوه آن هم مخدوش است.

* ایران و کشورهای منطقه از دولت و مروم عراق برای مقابله با این توطئه حمایت خواهند کرد و دولت عراق لازم است جدی‌تر با این توطئه برخورد کند.

*نیروی انتظامی با وجود همه تلاش‌ها باید توجه داشته باشد که غیر از امنیت فیزیکی لازم است امنیت معنوی و دینی مردم فراهم شود و در قبال ناهنجاری‌ها در جامعه اقدامات لازم انجام شود؛ البته مردم قدردان زحمات نیروی انتظامی هستند.

* باید بدانیم که هر چه داریم از روز عاشوراست و لازم است حرمت این روز حفظ شود.

* در کشور اسلامی که می‌خواهد الگوی منطقه باشد نباید افرادی که به دنبال هنجارشکنی هستند به راحتی به اقدامات خود بپردازند و لازم است با این اقدامات مقابله شود.

طبرسی: ترامپ و رژیم صهیونیستی یزیدیان زمانه هستند

آیت‌الله نورالله طبرسی امام جمعه ساری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مرکز استان با بیان اینکه قیام و  نام امام حسین(ع) روز به روز گسترش پیدا می‌کند و جهانی‌تر می‌شود ، گفت: این حماسه روز به روز با رشادت های  شهدای مدافع حرم همچون شهید حججی ها در حال گسترش و جهانی شدن است

 وی با اشاره به اینکه ترامپ در دنیا ظلم می‌کند و هر کجا جنایت است آمریکا شریک است افزود: امروز یزیدی به نام ترامپ و  رژیم صهیونیستی و سرباز فداکاری در اردوگاه حسین(ع) به نام حججی را داریم.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* وقتی دیدند داعش در حال سقوط است بحث اقلیم کردستان را پیش آوردند و  بارزانی دست نشانده آمریکا است تا پرچم رژیم صهیونیستی را در آنجا اهتزار درآورد.

* همه پرسی در اقلیم کردستان عراق توطئه آمریکایی است و هدف دشمنان ایجاد آشوب در مرزهای عراق، ایران، سوریه و ترکیه است.

* ایران یکپارچه ایران است و مسلمان و شیعیان با هم برادرند و با این تحریک‌ها تحریک نمی‌شوند.

* حال حاضر ترامپ و رژیم صهیونیستی یزیدیان زمانه هستند.

* طبل، دهل و سنج علامت نباشد، باید عزاداری کنید، محزون باشید اما شرعی، خداپسندانه، حسینی و ائمه پسند باشد.

امام جمعه قم: گاندی از عاشورای حسینی بهترین الگوبرداری را کرده است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی،امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی قدس با هشدار به همه کشورهای مسلمان و همسایه منطقه نسبت به توطئه جدید رژیم اشغالگر صهیونیسم خاطرنشان کرد: بعد از درهم‌پیچیده شدن طومار فتنه‌ای به نام داعش توطئه جدیدی به نام  استقلال منطقه کردنشین در منطقه در جریان است که همه کشورهای مسلمان باید نسبت به این توطئه جدید رژیم اشغالگر صهیونیسم هوشیار عمل کنند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* مردم غیور و مسلمان کُرد با این توطئه مقابله کنند چراکه این توطئه با حمایت آشکار رژیم صهیونیسم و دست‌های پنهان آمریکا و کشورهای حامی تروریسم در حال شکل‌گیری است و که می‌خواهند در دل کشورهای مسلمان اسرائیل دیگری به وجود آورند.

* امروز بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند بازخوانی حادثه کربلا برای با مقابله با فتنه‌ها و توطئه‌های اسرائیل و آمریکا بوده و تنها راه مقابله با آن وحدت همه کشورهای مسلمان و همسایه منطقه است.

* گاندی برای استقلال و اقتدار هند از عاشورای حسینی بهترین الگوبرداری را کرده است.

* انسان به برکت تقوا می‌تواند بسیاری از نارسایی‌های خود را جبران کرده و خداوند در مسائلی که توان برطرف کردن آن را ندارد به وی کمک خواهد کرد.

قدردانی سپاه از مردم

در پی برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم "پاسدار محسن حججی" با حضور خیل عظیم میلیون‌ها عزادار حسینی در تهران، مشهد، اصفهان و نجف‌آباد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور پیامی از وداع عاشورایی آحاد ایرانیان فهیم و غیرتمند قدردانی کرد.

متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ملت فهیم، انقلابی و عاشورایی ایران؛

برگزاری مراسم باشکوه تشییع و خاکسپاری شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی، (از رزمندگان دلاور لشکر 8 نجف اشرف نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که توسط اشقیای تکفیری و ضداسلام در جبهه‌های مقاومت اسلامی و دفاع از حرم زینبی به شهادت رسید) با نمایان ساختن پیوند وثیق و ناگسستنی ایرانیان با ارزش‌ها و آرمان‌های دینی، انقلابی و تاریخی مورداحترام این سرزمین‌، تصویر درخشان و معنادار دیگری از عزم و اراده‌ی خلل ناپذیر آنان در عرصه‌ی مقاومت و پایداری برابر دشمنان دین و وطن و معاندان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در معرض جهانیان قرار داد.

وداع عاشورایی با این سردار بی‌سر ایرانی در ایامی که نه تنها شما ملت ایران بلکه آحاد حق‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان، بیرق عزای حسین‌ ابن علی (ع) را برافراشته‌اند، نشان داد که اخلاص این جوان مومن، شجاع و پاک‌باخته که "حجت خداوند" در مقابل چشم همگان و نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب است، چگونه با حرکت عاشورایی خود، عزیز ملت، محور وحدت و عزت ملی و سنبل مقاومت و مقابله با دشمن می‌شود.

بی‌شک، اندیشه و عمل شهید حججی و استواری و صلابت چهره او در حافظه‌ تاریخی ملت ما ژرف‌تر و پایدارتر، چراغ راه قهرمانان تاریخی آینده‌ این کشور قرار می‌گیرد و شور و تحرک انقلابی و روح هوشمندی و هوشیاری برابر دشمن را در جای‌جای میهن عزیزمان زنده نگه خواهد داشت.

آری! انقلاب اسلامی و همه‌ ایرانیان، اقتدار و عظمت امروز و فردای خود را مرهون و مدیون ارزش‌ها و آرمان‌هایی می‌دانند که شهید حججی و دیگر شهدای مدافع حرم سربدار آن شدند.

شرکت آحاد مردم و مسئولین از جمله جوانان پرشور و غیرتمند در آیین‌های تشییع و خاکسپاری شهید عزیز و همیشه جاوید، "پاسدار محسن حججی"، حضور انبوه، متراکم و شگفت‌آور همگان در این رخداد عاشورایی، بویژه یادآور این حقیقت است که پس از الطاف و امدادهای الهی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه‌ انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این سرمایه‌ عظیم ملت ایران است که همواره حامی و پشتیبان اصلی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" بوده و بر این اساس با قدردانی و سپاس از خلق این حماسه بزرگ، فرزندان ملت ایران در این نهاد انقلابی اجازه نخواهند داد اعتماد ملت و نیز عهد و پیمان دیرینی که در صیانت از سپر امنیت، شرف و حیثیت مردم عزیز، بسته‌ شده است، با ترفندها و دسیسه‌های رنگارنگ جبهه دشمن و بدخواهان انقلاب و نظام، متزلزل و خدشه‌دار گردد.

 29216

 

 

کد N1773070

وبگردی