آفتاب

دی میستورا: نگران عملیات النصره در شمال سوریه هستیم

دی میستورا: نگران عملیات النصره در شمال سوریه هستیم

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اذعان کرد با توجه به گزارش های اخیر، نگرانی از عملیات گروه تروریستی جبهه النصره افزایش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «استفان دی میستورا» نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرد که با توجه به گزارش‌های اخیر، در حال حاضر از مهمترین نگرانی‌های ما در سوریه عملیات نظامی و تروریستی جبهه النصره در شمال سوریه است.

وی که شب گذشته -چهارشنبه- در نشست شورای امنیت سازمان ملل سخن می‌گفت، تاکید کرد که گروه تروریستی جبهه النصره در پی طرح‌ریزی  و انجام عملیات تروریستی در استان‌های ادلب و حماه است که وضعیت سوریه را نگران کننده‌تر از پیش می‌کند.

دی میستورا درباره سرنوشت هزاران خانواد مفقود سوری افزود که تحقیقات همچنان ادامه دارد ولی تاکنون هیچ پیشرفتی در این زمینه در نشست‌های آستانه و ژنو حاصل نشده است و این در حالی است که بسیاری از خانواده‌های سوری به شدت نگران مفقودشدگان خود هستند.

وی تصریح کرد: «مخالفان دولت سوریه نیز باید پیش از ورود به مذاکرات موضع واحدی اتخاذ کنند و از چند صدایی بپرهیزند. در مقابل نیز دولت سوریه باید تمایل خود را برای تشکیل دولت انتقالی اعلام کند.»

نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد: «دور هشتم مذاکرات ژنو نیز پس از یک ماه برگزار خواهد شد.»

وی با اشاره به ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه تاکید کرد که این امر صرفا در راستای گسترش آتش‌بس بوده و به معنی تقسیم و تجزیه سوریه نخواهد بود.

کد N1772697

وبگردی