آفتاب

واتس‌اپ در چین کاملا مسدود شد

واتس‌اپ در چین کاملا مسدود شد

طبق گزارش‌های منتشر شده، چین به‌طور کامل اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب و کاربردی واتس‌اپ را فیلتر و مسدود کرد. دولت چین که سابقه زیادی در ...

ایسنا:طبق گزارش‌های منتشر شده، چین به‌طور کامل اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب و کاربردی واتس‌اپ را فیلتر و مسدود کرد. دولت چین که سابقه زیادی در فیلترینگ و مسدود کردن شبکه‌های محبوب اجتماعی و پیام‌رسان دارد، این بار به‌طور کلی شمشیر خود را در برابر پیام‌رسان پرطرفدار واتس‌اپ از رو بسته و به کلی آن را فیلتر کرد. چین پیش‌تر هم برخی از امکانات و ویژگی‌های این پیام‌رسان تماس ویدئویی و تماس صوتی را مسدود و آن را برای عموم مردم غیر قابل دسترسی کرده بود. بدیهی است دلیل مسدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از سوی این کشور آن است که محتوای غیرقانونی و خلاف دولت و فرهنگ در این کشور منتشر نشود و همچنین نظارت بیشتری بر کاربران و فعالیت‌هایشان داشته باشند.

 

چین همواره نسبت به برنامه‌ها، نرم‌افزارها، شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌هایی که در غرب توسعه داده می‌شوند، حالتی تدافعی به خود گرفته و بسیاری از آنها نظیر فیس‌بوک، اینستاگرام، توییتر، یوتیوب و برخی سرویس‌های گوگل همچنان فیلتر و مسدود هستند. در ازای آن، چین همواره درصدد رشد و توسعه برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی و محلی است، چرا که از این طریق خیلی راحت می‌تواند فعالیت کاربران را نظارت کند. اپلیکیشن واتس‌اپ در صدر پیام‌رسان‌های محبوب در بیش از ۱۰۰ کشور جهان قرار گرفته و دارای حدود 3/ 1 میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

کد N1772605

وبگردی